Mimic

2,4

Handling: När en okänd dödlig epidemi, som bara drabbar barn, plötsligt börjar sprida sig på Manhattan kontaktar myndigheterna insektsforskaren Susan Tyler. Hon får i uppdrag att finna en lösning på problemet innan det hinner utrota en hel generation. Smittbärarna visar sig vara vanliga kackerlackor, och genom genmanupilation med DNA från termiter och bönsyrsor lyckas hon skapa en ny art vars sekret dödar kackerlackorna. Dessutom ser hon till att den nya kackerlackan bara överlever i en generation. Tror hon. Tre år senare visar det sig att det som inte fick hända har hänt. Några av de dödliga insekterna har överlevt, och dessutom muterat sig till fasansfulla proportioner. Likt många insekter har den nya arten också lärt sig att härma och avbilda sin värsta fiende. Och fienden den här gången är djurets egen skapare – människan.

År: 1997

Norman Reedus
Pak-Kwong Ho
Glenn Bang
Margaret Ma

Smått spännande, intressant handling. Men jag lessnade efter ett tag när man väl fick reda på vad det rörde sig om.

Dan banan

Mimic kändes till en början väldigt spännande och jag hoppades snart på en riktig upplevelse, men som vanligt nuförtiden så gick den tanken i graven när filmen började blotta sig på riktigt.
Slarviga, tråkiga och om inte minst kassa effekter som käkar upp mina förhoppningar är inte kul.
Jag vart kort sagt besviken.
Med ett lyft på ett fåtal små, men viktiga punkter kunde Mimic gett en betydligt bättre upplevelse.
Filmen behåller trotts detta en snudd på spänning från början till slut men jag bestämmer mig för att tillslut inte döpa den till mer än ljummen.

För den som inte har så höga krav och som mestaldels har sett film från äldre dar med en lågt klassad effekthalt presenterar jag Mimic.

Snygga miljöer och foto, ett tunt drama och en del spänning och äckel.

rednaxela

En ganska tråkig och sentimental film som aldrig borde producerat de tar upp för mycket om onödiga grejer vilket jag inte gillade med filmen.Bitvis mer äcklig än spännande.

Horror Forever

Inte precis någon höjdare... Värd en 2: a i betyg!

Crocodile

Skit bra film allt är bra med den här filmen.

Dan banan

Jag vart kort sagt besviken.

Den var både bra och dålig.jag tycker att det var bra handling men ja..Jag tycker det var lite glest på skådespeleriet.Men jag tycker att den är sevärd.

Mimic 2 (2001)
Mimic 3 - Sentinel (2003)