Italian Job, The

Handling: Kuppen var planerad in i minsta detalj och den utfördes perfekt. Charlie Croker (Wahlberg) gjorde sitt livs stöt, men hade inte räknat med att han skulle bli förrådd. Nu vill han inte bara ha tillbaka sina pengar utan är också ute efter hämnd.

År: 2003
Tiberio Greco
Jimmy Shubert
Tammi Cubilette

Copyright Paramount Pictures

Smart snygg film med bra skådespelare, men den tilltalade mig inte riktigt, jag har sett detta förut i filmer som: Oceans Eleven, Gone in 60 seconds. En liten mix var detta, inget nyskapande eller över huvud taget nytt i sin genre. Men det är inte dåligt för det, detta är ren underhållning och den får en solid trea.

ronnbackmeister

Bra film med Mark Wahlberg, med lagomt med action och spänning. riktigt underhållande,
Mycket sevärd
Den får en 3.a

tessan81

Mycket underhållande film om efterspelet av en guld-kupp i Venedig. Skådespelarinsatserna känns ganska tama men det vägs upp av en hel del fräck action med båtar, helikopter och hundkojor(!).

Riktigt spännande och välspelad film för en kväll, stark trea!

En bra film, med fart och fläkt. Får en stark 3:a

Ganska bra film med både action, spänning och sånt. Konceptet är tyvärr inte helt nytt, utan man känner igen det från filmer som "Oceans eleven" t ex. Men denna duger minsann den också. En 3:a.

Social__Distortion

Bra film. orginell. men ändå bra gjort.. stark 3.a

Helt okej popcornrulle antar jag. En tvåa på sin höjd...

mthornis

Det såg mest ut som en enda lång bilreklam.

crack_of_dawn

Den här filmen håller dig garanterat fast vid den tills "slutet skiljer er åt". Den innehåller allt en bra film ska ha -och i lagom mängd dessutom! Se den!