Equalizer, The

Handling: En hemlig agentveteran söker förlåtelse för sina mörka gärningar. Han slutar sitt arbete på en CIA-liknande organisation och sätter en ut en annons i tidningen som lyder: "Har du ett problem? Är oddsen emot dig? Ring The Equalizer!"

Baserad på tv-serien med samma namn.

År: 2014
Haley Bennett
Robert Wahlberg

Copyright Columbia Pictures

tessan81

Spännande, snygg och bitvis brutal action när Robert McCall rensar upp i rysk maffia. Det är bra tempoväxlingar i filmen och storyn blir särskilt intressant och lockande eftersom mystiken kring McCall är stor. Vem är han och vilket förflutet har han? Denzel Washington är klockren som "untouchable" hjälte. Washington ger alltid trovärdighet och nyanser till sina karaktärer; så även denna actionfigur. Och jag vet inte om han någonsin sett bättre ut än här? Stark trea!

Stark trea, helt klart. Når nästan fyran. Denzel är som vanligt mycket övertygande.

tessan81

Biopremiär: 2014-09-26