Freaky Friday

Handling: Curtis spelar Dr. Tess Coleman som inte alltid kommer riktigt överens med sin dotter Anna (Lohan). De har inte samma inställning till kläder, hår, musik och definitivt inte samma smak när det gäller män.

En torsdagkväll når deras sammandrabbningar sin kokpunkt. Anna är rasande över att hennes mor inte stöttar henne i sina musikaliska strävanden och Tess, änkan som just ska gifta om sig, förstår inte varför hennes dotter inte kan acceptera den blivande maken. Allting förändras när två identiska kinesiska "fortune cookies" åstadkommer en mystisk förödelse. Nästa morgon blir en galen fredag när Tess och Anna upptäcker att de bytt kropp med varandra. De är tvungna att se allt med nya ögon och finner på så sätt lite respekt och förståelse för varandras ståndpunkter. Eftersom lördagens bröllop närmar sig med stormsteg måste de hitta en lösning och hinna byta tillbaka.

En remake av den klassiska komedin från 1970-talet.

År: 2003
Willie Garson
Dina Spybey
Julie Gonzalo

Mikkis

Toppen bra och rolig film. Se den med din familj eller varför inte med tjejkompisarna. Ni kommer att få er ett gott skratt kan jag säga i alla fall.
Ett riktig toppen "Må bra film" om man kan säga så.
Se den så fattar ni vad jag menar!
Jätte bra

Cammie

Väldigt bra skådespel av de flesta i filmen. Jamie Lee Curtis och Lindsay Lohan var suveräna i sina roller. Humor, story, skådespel.. ja, allting finns i denna filmen.

En bra underhållande film med bra skådespelare. Jamie Lee Curtis är underbar och Lindsay Lohan funkar bra med.

*SNARK* Har inte sett den äldre filmen som denna film är baserad (eller kopierad?) på. Kanske är den bättre och det bara är den här versionen som helt saknar intresse eller är det hela storyn i sig som känns gammal och tråkig. I vilket fall är det är ovärd film!

Audrey T

Mamman och dottern går inte ihop och för att lära dem något av varann ser en kinesisk mystisk restaurangägare till att de får leva varandras liv. Förutsägbar film som följer alla genrens regler, men helt ok och trevlig familjefilm.

JoyRide

Helrolig film med massa bra humor och bra personligheter :D

Zitrioce

Mycket bra skådespeleri i sådan situation!

anddav507

En av få komedier som verkligen lyckats få mig att SKRATTA!

Humorn är lätt att känna igen sig i, skådespelarna trivs i sina roller, och manuset är fantastiskt roligt!

Maria007

Den går väll an ingenting jag skulle vilja se igen!

goni

går att kolla på om den går på tv och det inte är något annat på

Åh, vilken fredag (1977)
Sådan far sådan son (1987)
Vice Versa (1988)