Demolition Man

Handling: Polisen John Spartan skall få ett ovanligt straff. Eftersom alla tror att det var hans fel att oskyldiga dödades i en explosion så dömmer domstolen honom till att frysas ned och tinas upp först nästa årtusende. Spartan, som är oskyldigt dömd kan inget göra, och straffet verkställs. Men vad han inte vet om är att den man han jagade precis innan explosionen inträffade, också skall frysas ned som straff. Veckor blir till månader som blir till år, och dagen då de båda skall tinas upp har kommit. Men Phoenix lyckas smita och ställer genast till med trubbel. Det är då polisen Spartan också tinas upp för att hjälpa de ganska chanslösa poliserna i en framtid som inte haft våldsbrott på många, många år.

År: 1993
Paul Bollen
Mark Colson
Andre Gregory

tessan81

Mycket underhållande framtids-scenario. Stallone gör en bra insats och har faktiskt en viss komisk timing. Snipes spelar över som lite väl färgstark skurk. Det blir fånigt emellanåt. Jag gillar storyn i filmen även om det finns brister i den. Som actionfilm är den här inte mera än godkänd men tack vare de komiska inslagen blir det stark trea.

jacka92

ruggit cool idé mäd filmen, välgjord, men den va ju inte så jättespännande... stark 3:a, pga. skådespelarinsatserna!

En häftig actionfilm som bjuder på en jäkla massa action. Manuset är dock ingen höjdare, det är inget nytt och dialogen är väldigt barnslig. Men de tuffa eldstriderna lyfter filmen, trots att en hel del är väldigt overkligt, tex att Wesley Snipes verkar ha fått superkrafter efter att ha vaknat från istuben (Han kastar folk flera meter utan att ens ta i) och att framtiden skulle vara så extremt civiliserad. Underhållning för hela slanten, sen om det är så bra... Svag trea delas till "Demolition Man".

losdrivaren

väldigt cool framtidsversion som säkert kommer att inträffa! Alla är rädda för sjukdommar och det finns bara en som kan rädda dom!

Egentligen borde man ju hata en sånn här film. Naken, typisk 90-tals si fi action med Stallone, det kan liksom inte lyckas! Men jag kan bara inte sluta älska den, jag är helt besatt. Men så är det ju också bara jag, rekommenderar jag den? Nja, det gör jag nog inte.

IWantItThatWay

nja, den här filmen va väl sådär. Den är ganska rolig emellanåt t.ex när man får se hur jäkla sjuk framtiden är m.m. Men vissa skådespela va lite väl överdrivna och handlingen var inte så märkvärdig.

uncle_funk

En av mina favorit filmer som liten grabb.
Den är häftig och helt störtskön, men det jag sitter och tänker på är vad i helsike man gör med snäckorna?

en av wesley/stallones bästa filmer..mycket rolig film oxå

Nebyo

E inte så mycke för det här med framtid och sånt men det e Stallone och Snipes och det e rätt bra drag filmen igenom. Den får 1,5 av mig..

Sweet_Jenny

Det var ett tag sen jag såg denna film... Jag blandar ihop denna film med "Evigt Ung". Denna film var spännande, rekommenderar den!