Robin Hood - Prince of Thieves

Handling: Han är lika älskad som hatad. I ett land med stora orättvisor visar han vägen för de fattiga, och retar gallfeber på de rika. Robin Hood - tjuven, hjälten och myten.

År: 1991
Daniel Peacock
Walter Sparrow
Sean Connery

Mrs Morot

Varför kan inte Kevin Costner anstränga sig för att prata engelsk engelska i den här filmen. Andra amerikanska skådespelare kan ju det ex Gwyneth Paltrow i Emma, Johnny Depp i flera filmer. Många engelska skådisar har gjort roller på "amerikanska". Eller kan han inte? Den som gör hela den här filmen är självklart Alan Rickman.

Då och då kommer det filmer som den här! Guud vilken fin film! Jag bara älskar den här filmen!! Romantiken är ju helt underbar!! Och jag är inte mycket för romantik.. :) Tror det har något med eran att göra. Gillar dom tuffare tiderna. Romantik i nutid är inte mycket för mig. Gillar du den här så rekommenderar jag Bravheart! :)

Mycket stark 3:a välgjord och spännande Robin Hood tolkning

swing

Är ju ett stort Freeman-fan och här får han göra en lite annorlunda roll. Filmen fängslade mig rakt igenom. Många roliga scener ... och vackra.
Och så Kevin "den snygge" Costner ;)
TYCKER OM!

/susanne

Nienna

En stor favorit. Bra skådespeleri från många med Alan Rickman och Kevin Costner i spetsen. Förmodligen den bästa tolkningen av Robin Hood även om man saknar somliga karaktärer. Filmen vinner på sin välbalanserade gång mellan humor, spänning och romantik. Se den!

Grymt bra version och tolkning.

Mrs Morot

Dolphingirl

Kevin Costner är bra.

enda bra robin hood filmen