Daylight

Handling: En tunnel mitt inne i New York kollapsar efter en olycka. Vatten störmar in och de fångade går en säker död till mötes. Men då bestämmer sig Kit Latura för att gå in och få ut dem.

År: 1996

Trina McGee-Davis
Marcello Thedford
Sage Stallone

Crocodile

Skit bra. Den är mycket sevärd.

Riktigt dålig film. Dåligt skådespel, löjlig historia, oki special effekter samt otroligt förutsägbar och klyschig.

tråkig stallone action

Stallone gjorde mig inte besviken, men själva filmen är självklart förutsägbar och klyschig.

Nebyo

Tycker den e helt underbar!

inarko

Jag gillar Stallone i denna underållande film. Allting är bra. Dock så ska den klassas som Sci-Fi, inte på grund av handlingen men eftersom deras öron inte sprängs. :)

En 2+ som film, men en -3 i sin egen genre.

Taglines: Hold your breath / No air. No escape. No time. / No hope / On December 6th, Universal Pictures dares you to take on the tunnel / They went in alone. The only way out is... together!

En rätt dålig eller billig film egentligen med ett par blunders som gör att betyget sänks, men i övrigt är helt ok som en söndagskvällsunderhållning.
Typisk Stallone-action där skurkarna inte blir särskilt djupt karaktäriserade, utan framstår som lägre klassens mindre intelligenta djur. Ologiskt och orealistiskt = betygsänkning 1.
Här har vi återigen ett klassiskt exempel på helylleamerikas dubbelmoraliska sida: "As long as we are together, we can do anything - nothing by ourselves!!" = Betygsänkning 2.
Naja, skulle jag få filmen skulle jag nog ta emot den, men efter att ha sett den två ggr känns det som det räcker. Det är trots allt lite Åsa-Nisse över Sylvester, även om det är bra effekter. Men mediokra repliker gör filmen inte direkt bättre. Nej, mer tanke bakom, och detta hade kunnat bli klart bättre. PS. Rätt bra musik (temat).

Trivia: Director Cameo: [Rob Cohen] as one of the Businessmen in an early scene with Viggo Mortensen's character.

Crocodile

Skit bra. Den är mycket sevärd.