Speed 2: Cruise Control

1,9

Handling: Sandra Bullock ses här ännu en gång i sin stora succéroll som Annie Porter, en ung kvinna som tänkt sig avnjuta en karibisk semester tillsammans med sin pojkvän på världens tjusigaste lyxkryssare. Men deras paradisresa förvandlas plötsligt till en helvetesresa, när ett vansinnigt datageni övertar båten och sätter kurs mot en våldsam död.

År: 1997

Jeremy Hotz
Enrique Murciano
Jessica Diz

S16F

Känns lite onödigt med en tvåa på Speed.
En film som inte berör mig särskilt mycket...
Allt känns bara väldigt krystat..

Den här kunde lika gärna ha varit en självständig film, för den har inte mycket gemensamt med "Speed". Det mesta i den här filmen är muggigt. Alla händelser känns för anpassade för att vara trovärdiga. Dessutom är datoranimationerna urusla. En 2:a får den ändå eftersom den inte var en plåga att se på, trots sin längd.

Haha, nu gick de överstyr och det kraschar (och inte på ett bra sätt). Löjlig, tråkig och fjantig, jag kan rada upp fler ord men de tre får räcka.

Nog den sämsta uppföljaren genom tiderna, förstår inte hur Sandra Bullock kunde ställa upp på denna.

klinger

För mig som jobbar till sjöss blir det ju till en stor komedi när de ena helt galna grejerna staplas på varandra. Den kan absolut inte få godkänt särskilt med tanka på att första filmen ändå nästan når upp till en 5a .

Okej är den. Ettan är bättre tycker jag.

Arcadia

kan inte bli så mkt sämre...

Bilbo_one

Jag tyckte att filmen var bra på sina ställen. Men den kunde bli alldeles för medioker och tråkig i längden. Slutet var spännande vilket höjer betyget till en trea

Speed (1994)