Shaft

Handling: I Shaft fortsätter legenden när den tuffe, rättframme New York-polisen John Shaft gör det till sin uppgift att rensa upp i New Yorks undre värld. När den bortskämde collegestudenten Walter Wade släpps mot borgen och lämnar landet efter att ha dödat en ung, svart student väcks hämndbegäret hos Shaft. När Wade i hemlighet återvänder till USA efter att ha hållit sig gömd i två år konfronteras han omedelbart med Shaft som sätter honom direkt i häktet. Men när Wades välbärgade far återigen betalar borgen för honom släpps han än en gång ut på stadens gator. Och nu är han inte bara ute efter att undanröja Shaft för gott utan också två av Shafts korrupta kollegor och en dominikansk knarkkung som vill ha sin egen hämnd på Shaft för att han förödmjukat honom i hans "område". Med hjälp av sin partner Carmen och sin medhjälpare ute på gatan, Rasaan, måste Shaft nu hinna före Wade och hitta det enda mordvittne som kan sätta alla hans fiender bakom lås och bom för all framtid.

År: 2000
Philip Bosco
Pat Hingle
Lee Tergesen

Inte lika bra som originalet från -71, svag 3:a

helt okej film med bra action och bra skådespel

den va sådär..enda bra va bale som skurk:P

Jodå, lite "gammal hederlig" action med Samuel Jackson är aldrig fel. Visst, filmen är tunn och ganska dålig, men Samuel Jackson har helt klart en personlighet som gör filmen underhållande och helt okej för en kväll.

ForrestGump

Lite överdrivet hur bovarna ramlade som käglor :P

Milla86

Samuel L Jackson har en sån härlig pondus! Jezez vilken bra skådis!! Kul att se Vanessa Williams i en annan roll än Wilhelmina i Ugly Betty. Dessutom låter musiken mellan olika scener som Sportspegelns vinjett...

Shellix

En alldeles för överskattad film. Orginalet, Mitt namn är Shaft, är mkt. bättre. Nyinspelningen får en svag 2:a.

Mitt namn är Shaft (1971)
Shaft (2019)