Dr. Dolittle

Handling: En framgångsrik läkare och hängiven familjefar, John Dolittle verkar ha världen i sin hand. Ända tills den talang han haft som barn; förmågan att prata med djur – plötsligt väcks till liv igen, och det med råge! Vartenda djur inom hörhåll vill ha doktorns goda råd, vilket leder till en hel rad förvecklingar och händelser som ställer världen på ända. Här trängs en hel djurpark i en vild och galen komedi, helt enligt doktorns vansinniga recept!

År: 1998
Erik Dellums
June Christopher
Cherie Franklin
Mark Adair-Rios

Med tanke på att den ligger på All-Time Worldwide Box office-topplistan trodde jag att den skulle vara bättre än väntat, men det känns halvmediokert likt The Haunted Mansion (2003), också den med Murphy - men med skillnaden att den faktiskt är något bättrre och når upp i en svag trea!
Tunt manus. Funkar kanske för barn en enstaka gång.

Emmsan90

Det märks att det är en barnfilm och jag håller med om att den är underhållande. Men den blir för mycket ibland och man vill bara spola fram en del scener. värd en 2 från mig.

jag hatar Eddie Murphy, och det är knappt att filmen får godkänt. Den var inte ens rolig.

Helt okej komedi men inget man frivilligt köper utan som man snarare ser på TVn (i värsta fall då inget annat erbjuds).

skrattar varje gång haha den är så rolig defenitivt se värd för er som inte sett den

En bra och rolig film, fick många goda skratt. En 4:a

crack_of_dawn

Gullig film med många roliga inslag. Roar absolut för en kväll!

Dr. Dolittle 2 (2001)
Dr. Dolittle 3 (2006)