Army of Darkness - Evil Dead III

Krig:

Krig:

Handling: I den tredje filmen i "Evil Dead"-serien har Ash hamnat långt tillbaka i tiden. För att komma tillbaks till nutiden måste han hitta Necronomicon, en bok som besitter enorma krafter. När han hittar boken måste han säga tre magiska ord, men det går inte riktigt som det ska... Det hela resulterar i att Army of Darkness, en mörkrets armé, släpps lös. Ash får ta hjälp av sin egen människoarmé för att bekämpa ondskan...

År: 1992
Regissör: Sam Raimi
Originaltitel: Army of Darkness
Alternativ titel:Evil Dead 3 - Army of Darkness ((kronologisk titel))
Alternativ titel:Evil Dead 3 (Storbritannien, videotitel)
Ingår i tema: Tidsresor

Shiva Gordon

Copyright Universal Pictures

Hook

Rolig och väldigt rå...

klart en pärla och är nog mest för dom som gillade första filmen.

Med humor och splatter så är det både underhållande, konstigt nog och spännande/skrämmande.

Jag tycker den här filmen håller rktigt hög klass för att vara en skräckfilm från tidigt 90tal. Replikerna är coola, scenerna spektakulära och huvudrollen skiner upp varje scen med sin våldsamma tuffa attityd. Det legendariska kriget mot en enorm skelettarme är bara hur bra som helst! Stark känsla rakt igenom. Mycket humor, mycket attityd och emellanåt riktigt skrämmande. Rekommenderas starkt till fans av B-skräckisar!!

stilis

Det är tidigt 1300-tal och mörkrets armé hotar jorden. Fattiga bönder gömmer sig i fästningar, men kampen är förlorad på förhand.

En väldigt underhållande och actionspäckad skräckfilm med hög klass!

Evil Dead 3 - Army of Darkness är en blandning av äventyr och skräck som inte de två första Evil Dead - filmerna är.

Måste ses!

Håller högre klass än den andra filmen i serien, men ligger väldigt långt borta från den första filmen när det gäller handlingen. Det känns som att detta spårar ur lite, men är ändå riktigt underhållande. Motorsågen på armen är ju en riktig höjdare:)

En väldigt annorlunda skräckkomedi. För mig som älskar skräckisar känns det här mest larvig även om jag måste säga att skeletten var riktigt söta.
Allt b-igt i filmen är väl en del av filmen men för mig känns det bara tråkigt. Nä absolut inte min typ av film. Men betyg i sin egen genre blir det väl en trea.

stilis

En väldigt underhållande och actionspäckad skräckfilm med hög klass!

Måste ses!

helt underbar avslutning på en helt cool filmserie.kan det va den bästa skräckfilmserien?kanske det.ettan börjar som en renodlad skräck och tvåan e en riktig urladdning och trean e nästan renodlat äventyrsfilm.nej detta kommer man se många gånger framöver
stark 4

Hook

Rolig och väldigt rå...

klart en pärla och är nog mest för dom som gillade första filmen.

Xenomorph

Underhållande och intressanta effekter. Men Evil Dead 2 är den bästa i trilogin.

Kultfilm som parodierar fritt med äventyrs genren. Evil dead triologi hade tämligen en intressant utveckling. Från skräck till renodlad komedi. Bruce Campbell blir en riktig front figur vilket han inte var i ettan som var den enda som riktigt höll klassen. Ettan var överlägset bäst, sedan kommer trean och sist tvåan. Trean har en stor gnytta charm nämligen. Stark tvåa.

Evil Dead (1981)
Evil Dead 2 (1987)