Beck - Vita nätter

Handling: Martin Becks son Micke blir stoppad av Becks poliskolleger. Han har fickorna fulla av amfetamin, men erbjuds samarbete i stället för rapport.

Tredje Beck-filmen.

Lennart Hjulström
Lennart R. Svensson
Katarina Ewerlöf

stankovic

Ok Beckrulle inte en av dom bästa om man säger så.

Njaa. Den var medioker. Den var ganska klichéefylld.

Det här är en av de sämre Beckfilmerna. Inte särskilt intressant handling jämfört med övriga Beckfilmer. Den saknar bland annat riktiga spänningsmoment. I övrigt vet man vad man får när man ser en Beckfilm och detta är inget undantag.

Charley

En personlig kris är visserligen okej i såna här filmer, men jag gillar det inte. På något sett drar det ner tempot. Micke Persbrandt är filmens bästa skådespelare. Peter Haber däremot gör ett sävligt och trött intryck som Martin Beck. Det finns heller ingen speciell "Sjöwall/Wahlöö"-känsla i den här filmen som det finns i dem filmer med Gösta Ekman. Huvudproblemet med Habers filmer är att man helt enkelt ratat Sjöwall/Wahlöös speciella touch. För dem som inte vet vilka Sjöwall/Wahlöö är så kan jag berätta att det var de som skrev böckerna om Martin Beck mellan 1965-1975.

mycket mörk och bra film

pizzamatte

bra beckfilm fast lite rörig emellanåt och så är den ju extremt makaber i grillen.

Jag gillar den

Småspännande Beckfilm. Man börjar gilla karaktärerna en hel del vid det här laget. Haber, Persbrandt och Rautelin funkar verkligen utmärkt tillsammans.

anddav507

Jag vet inte riktigt varför jag tycker detta är tråkigt.
kanske för att det är (och det räknade jag) 48 minuter oavbruten dialog som bara utspelas i olika miljöer?

KASS!

heroin

En av de sämre Beckfilmerna: alldeles för seg och långdragen.
Dock ändå lite småspännande och med klassiska roliga repliker som "Ungdomarna går på amfetamin och ecstasy!" och "Vakna, ta en nolltrea, fjärrkontrollen...och en roppe för att somna om!"
Oslagbart!