Solens rike

Krig:

Krig:
3,8

Handling: Året är 1941. Nioårige Jim växer upp i Shanghai med sina aristokratiska föräldrar. När Shanghai tas över av japanerna flyr tusentals människor, däribland Jim och hans föräldrar. Men de tappar bort varandra i folkmassan, och Jim blir tvungen att klara sig själv.

År: 1987

Takatoro Kataoka
Ben Stiller
David Neidorf
Ralph Seymour

jag tycker att filmen är helt underbar, en av de bästa filmer jag någonsin har sett! Christian Bale är fantastisk och även Malkovich är bra. filmen är lång och kunde ha avslutats runt tre gånger, men jag tycker att det gör inget, man vill så gärna titta ändå. bra och spännande från början till det känsloladdade slutet som jag grät till!

Floyd

Jag älskar denna filmen ... den e underbar :)

geka

Jag tycker denhär filmen är jättebra. Chritian Bale är duktig, och handlingen är rätt så gripande. Filmen är baserad på boken med samma namn (har inte läst den för den var gansak dryg) skriven av J.G. Ballard. Boken är i sin tur skriven efter hans egna upplevelser. Vet inte hur mycket av den som är sann. Se den!

Gemma68

En av de där filmerna som man ser och bara minns år efter år.

Grymt bra film. Fin musik som trollbinder ffa i början och slutet av filmen när Bale sjunger. Wow. Bale blir man förresten helt bunden av. Hans skådespeleri är helt fantastiskt. Är är så ung men spelar så bra. Helt klar 5:a.

Det var ett tag sen jag såg den men jag kommer ihåg slutscenerna och att jag blev väldigt tagen. En fin berättelse där Bale visar tidigt vilken talang han är.

Väldigt bra och gripande film. Bale visar redan i tidig ålder att han är en grym skådespelare. En av Spieldbergs bättre filmer.

En mycket intressant, faschinerande och stark skildring. Mycket sevärd! Rekommenderas.

Cammie

Solens rike är en fint känslosam och småhemsk film om britterna som i slutet av 1800-talet bor i ett Shanghai som precis ska bli invaderat av japanerna.
Christian Bale äger den här filmen helt och hållet och visar varför han är en av vår tids bästa skådespelare. Bale är bara 12 år, men har inga problem med att hela filmen faktiskt kretsar kring honom, utan bär tillsammans med duktiga birollsinnehavare upp handlingen.

Bilbo_one

Grym film. Kan inte säga mer en så. Det solklaraste mäterverket jag sätt. Bralisimo