Deathwatch

Krig:

Krig:

Handling: Västfronten 1917. Tio brittiska soldater har kommit ifrån sitt Y-kompaniet och är plötsligt vilse i gryningsdimman långt in i fiendens territorium. De söker skydd i en tysk skyttegrav och tar en övergiven tysk soldat som gisslan, samtidigt som de försöker förstå vad det är som gjort honom så skräckslagen. Runt omkring dem i den övergivna skyttegraven ligger döda soldater – flera av dem mördade av sina egna.
Snart börjar en efter en av de brittiska soldaterna bli galna och döda varandra. Den yngste av dem, 16-årige Charlie Shakespeare, är snart den ende med sinnet i behåll. Men han vet ännu inte vad det är för skräck som omger dem. Det enda han vet är att de inte är ensamma...

År: 2002

Andy Serkis
Hugo Speer
Pavel Tesar

Sallee

DeathWatch är en film som funkar för mig, men hade kanske förväntat mig lite mer av den..
Men visst gav den mig rysningar, helt utan tvekan..

Rune

En konstig och udda film som då och då blir riktigt spännade.

Finntroll

En mycket bra film som hade det mesta förutom tillräckligt pännande.

Vrolok

En film som jag tyckte var väldigt bra. Om dom bara hade gjort filmen lite mer händelserik så skulle det här vara en stark fyra.

Xenomorph

Ganska seg film, som fallar till stor del på storyn.

Björn

Ganska intressant film, men det händer lite för lite i filmen. Handlingen i filmen påminner väldigt mycket om filmen "The Bunker"

eco

En ganska så bra och otäck film om ett gäng brittiska soldater under 1:a världskriget som hittar en, nästan, tom skyttegrav.