Tjorven och Skrållan

Handling: Invånarna på Saltkråkan får det riktigt hett om öronen när Malin och Peter får sitt första barn, Skrållan! Det blir inte lätt för en så förvirrad och opraktisk morfar som farbror Melker att hålla ordning på henne. Skrållan rymmer nämligen så snart hon kan...

År: 1965

Björn Söderbäck
Urban Strand
Bitte Ulvskog
Torsten Wahlund

Det här är Astrid Lindgrens berättelse om äventyren på den fiktiva skärgårdsön Saltkråkan. Tämligen vardaglig för att vara Lindgren och många av karaktärerna är slätstrukna. Torsten Lilliecrona som "farbror Melker" är mest minnesvärd och gör filmen sevärd ihop med de charmiga miljöerna.

IWantItThatWay

Det är lite synd om Melker, men det är också väldigt, väldigt roligt att se skrållan busa med honom. x) Tjorven och Stina är också väldigt kul!

jag bara avgudar skrållan hon är så söt

Haha en bra favorit tycker jag och skrållan är så himla gullig!

Ja, som sagt, en stark 2:a

Cammie

Skrållan blir för mycket helt enkelt. Torsten Lilliecrona ska ha stor eloge för att ha klarat av ungen.

Yasmin

Har aldrig gillat Tjorven :P