Barnens ö

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Reine är 11 år och just den här sommaren vill han vara ensam i Stockholm. Hans mamma tror han är på Barnens ö, men han arbetar med några tanter som målar band till kransar, han spelar teater med en grupp och han är ute med raggare. Det är den sommaren Reine blir vuxen.

År: 1980

Hjördis Petterson
Sif Ruud

Copyright SF

struwe

konstig alldelles för skum film för min smak.fast jag delade ut post i huset där han klättrar på balkongen ett tag.

Stizse

En film man måste hänga med eftersom den går på grabbens tankar och hans personlighet. Jag tycker om den.

underlig och inte alldels klar i vad den vill ha sagt. går att se en gång när man inte vet vad det är man ger sig in i. svenska så att det darrar men inte något specielt egentligen, konstig och jag kommer nog inte se den igen.

Märklig och flummig rulle. Filmen hade den ena konstiga scenen efter den andra. Tur att Tomas Fryk hade karisma.

struwe

Gillade inte denna film, den var alldeles för konstig och skum för min smak.

Robert_Eriksson

Den här filmen hade nog kunnat varit bra, men jag tycker att den var alldeles för konstig och skum.

Savannah

Isch, jag gillar inte den här! Kassa skådespelare och en konstig film överhuvudtaget - som är bra mycket sämre än boken! I minst en scen klättrar ungen på ett tak på ett höghus för att komma in i sin lägenhet - varför i h-vete ska man visa något sådant? Nej, skämmes , Kay, skämmes!