Ghost in the Shell

Handling: Året är 2029. Inopererad elektronisk utrustning, Cyborgs och elektroniska hjärnor är vardagsmat. Den medelmåttiga invånaren kan lätt koppla upp sin hjärna på det globala nätverket och hämta information. Men denna nya tid har öppnat för en ny typ utav brottslighet: den digitala brottsligheten. Major Motoko, en Cybernetisk människa har i uppdrag att fånga en känd brottslig vars brott inte är utav det vanligaste slaget: en hacker som har lärt sig att hacka sig in i uppkopplade människors hjärnor och programmera om dom.

År: 1995

Iemasa Kayumi
Kôichi Yamadera
Tesshô Genda

Hook

En hely okej ANIMé film om framtidens hemlighets tjänst och rubbad tråkigheter som leder till nude och våld i snygg och häftiga effekter men seg och oförstålig...

rekomenderar Stand Alone Complex: Ghost in the Shell (series)

Zirgo

Det känns inte som om filmen egentligen handlar om något viktigt som gör att man får mer intresse för den. Den kunde ha varit bättre med lite mer djup, och den försöker berätta om det men det är för mycket att berätta.

Björn

En rätt bra Anime film. Den tar upp en massa intressanta filosofiska frågor.

Ajice

Vad är det här egentligen? Allt som kan bli bra i den här filmen försvinner eller tappas bort i ett virrvarr av action och naket. Karaktärerna är svåra att komma nära, de har nästan ingen personlighet, inget djup (ytligt och tomt) och stundtals känns hela filmen meningslös.

Återigen störs det bra i filmen av onödigt våld och meningslös action, och varför måste hon hela tiden klä av sig - Måste vi få sex och våld för att kunna se en hel film eller?

Hade en förväntan att denna filmen skulle ge mig något men icke.

Bra-ish typ. Inte något som egentligen intresserar mig men den går att se

DuskBringer

Jag ska villigt erkänna att jag inte hängde med till 100 procent i filmens komplexa handling. Engelska subs och en ganska trött DuskBringer bidrog til detta.
Men Ghost in the Shell framstod ändå som en i mitt tycke bra film. Jag är mycket fascinerad av cyberpunk, vilket väl gjorde att jag fann extra nöje i att se filmen. Snygga animeringar, ett bra soundtrack och ett actionspäckat slut gör att betyget landar på en stabil trea. Ska helt klart ses om vid tillfälle.

Zirgo

Hook

rekomenderar Stand Alone Complex: Ghost in the Shell (series)

JTZ

Bästa Animén någonsin!

Björn

En rätt bra Anime film. Den tar upp en massa intressanta filosofiska frågor.

Filmen är animerad

Innocence (2004)
Ghost in the Shell (2017)