Stigmata

Handling: Stigmata betyder "sår som kan liknas med den korsfäste Jesu sår", och självklart finns dessa sår med i filmen. Patricia Arquette utsätts för onda krafter och efterlämnas stigmata-sår på sin kropp. Fader Andrew skickas ut för att undersöka de mystiska händelserna, och förstår snart att det handlar om liv och död.

År: 1999
Shaun Toub
Tom Hodges
Lydia Hazan

Savannah

Light-rysare om en icke-troende hårfrisörska som får stigmata, dvs. Kristi dödliga sår. Svag trea, men tveklöst snyggt foto och okej rollprestationer. Tyvärr gör allt visuellt i filmen att själva storyn hamnar i skymundan.

Khori

En mycket bra film om hur en okristen tjej får kristi sår helt oväntat i samband med att hennes mamma skickar henne ett radband, som tillhört en stor person inom den katolska kyrkan, i present. Filmen var spännande och man ville hela tiden veta vad som skulle hända. Fotot är extremt snyggt!

En riktigt bra film men rysare tycker jag inte det är. Special effekterna är snygga och fotot tycker jag är väldigt poetiskt lagt. Patricia Arquette och
Gabriel Byrne är strålande i sina roller.

Angelus

En ganska så bra film med brister i storyn, ganska snygga scener, spännande, sådär skådisar, Fadern var lysande, svag trea

Hate

Vad kan man säga?

Jo, filmen var bra men jag störde mig lite på hur handlingen berättades... Men Patricia är förbannat het i rollen som den drabbade Frankie...

Manuset är godkänt, men förbannat bristfällig...

Det blir en medelsvag 3:a

Savannah

die_hard

den här är en 4a..mycket bra

Malin_

Hel okej film, ingen skräck direkt. Men bra annars.