I hetaste laget

Musik:

Musik:
3,9

Handling: När Chicago musikanterna Joe och Jerry råkar se ett mord, försvinner de med ett tåg till Florida, utklädda som Josephine och Daphne, de nya medlemmarna av ett flickjazzband. Deras förklädnad är perfekt...ända till en vacker sångerska faller för "Josephine", och en maffiaboss, som vägrar att falla för deras påhitt, vill se dem försvinna för alltid!

År: 1959

Dave Barry
Mike Mazurki
Harry Wilson
Beverly Wills

Det här är en filmklassiker med Marilyn Monroe i en av rollerna, men är det några som glänser så är det Tony Curtis och Jack Lemmon förklädda till kvinnor. Jag skrattade högt flera gånger när jag såg dem och det är bara att konstatera att det är något grymt roande med män i kvinnokläder. Visst, det är en krystad historia med noll trovärdighet, men det spelar ingen som helst roll när komiken är på topp. Oväntat bra och mysig liten pärla. En stark trea i betyg.

Härlig klassiker som har ett intensivt tempo och rätt så simpel och vanlig intrig men som dock berättas på rätt sätt så det blir olidligt roligt. Lemon och Curtis är ett skönt radarpar och Lemons romans med Brown är otroligt rolig. Wilder är verkligen ett geni.

aud

En skrattfest med bra rollprestationer!

En riktigt klassisk och underhållande komedi. Älskar skådespelarna.

Smått underhållande, men det är först mot slutet som det blir intressant. Sedan tycker jag att det förekom flera scener där det inte fanns någon grund till varför karaktärerna gjorde som de gjorde.
Ett slut hade varit trevligt också.

Stark 3:a storyn är banal men tempot är högt och skådespelarna riktigt bra

kaj08

En riktig komediklassier från 1959. Handlingen är ganska så primitiv. Det mesta är förutsägbart, lite fånigt och oerhöert orealistiskt. Ändå bjuder filmen på en hel del roliga scener. På något sätt är det väldigt roligt att se män utklädda i kvinnokläder.

Handlingen är som sagt var alldeles för tunn egentligen, men filmen hålls helt upp med hjälp av alla kända skådespelare. Bara det att Marlyn Monroe, Jack Lemmon och Tony Curtis är med i filmen gör den direkt sevärd. Samtliga gör dessutom väldigt bra ifrån sig och tack vare det drar de upp betyget ända till en 4-a.

En rolig och underhållande komedi. Bättre än jag väntat mig. Sevärd en gång.

uncle_funk

Osäker på 4a eller 5a, denna filmen har en otroligt kul grundstory, och slutet är klassiskt och kult. Se den.

en gammal klassisk goding som gör sig väl än idag. det fanns tillfällen som var riktigt roliga och speciellt slutet som jag gapflabbade åt. det är en enkel film som gör det mesta av det de har.

Filmen är svartvit