True Romance

3,8

Handling: Clarence gifter sig med Alabama som är prostituerad, stjäl kokain från hennes hallick och försöker sälja det i Hollywood. Men de rätta ägarna vill ha tillbaka det.

År: 1993

James Gandolfini
Anna Levine

Copyright August Entertainment

Laidan

Jag hade aldrig hört talas om den innan tills jag såg den i affären och såg att Tarantino skrivit manuset, den var billig och hade många duktiga skådisar på omslaget så det var bara att köpa den.
Jag blev väldigt positivt överraskad när jag såg denna filmen, på lite olika sätt får jag nog säga.
Filmen i sig var väldigt bra och stundtals rolig. Kändes lite tråkigt bara med tankte på alla höjdarskådisar dom skyltade med på omslaget, för nästan alla av dom syntes bara under några fåtal minuter eller bara sekunder. Men dom behövdes egentligen inte för att göra filmen bra, det gjorde manuset åt dom.
Det var också lite kul att se Brad Pitt som rådrogad och totalt slutkörd inneboende hos Rapaport, det gjorde han snyggt.

Kärlek efter lite bio och paj verkar ju funka fint för en del och det kändes visserligen lite billigt, men det kanske funkar.. vem vet?
Filmen läggs upp på ett mycket snyggt sätt när man får se lite olika vyer att blandas ihop till en och samma historia. Känns lite som en enklare variant utav "Älskade hundar" och "Snatch". Det gillar jag.
Skjutgalet och extrem kärlek kan tydligen bli en riktigt bra kombination.
Väldigt bra film, varsågod och låna den av mig om du inte sett den ;)

Replica

Riktigt häftig och underhållande film med en stor skara skickliga skådespelare. Huvudrollerna spelar elegant och dialogerna är mästerliga, som vanligt när Tarantino har vart i farten. Jag menar vem mer än honom hade kommit på dialogen mellan Dennis Hopper och Christopher Walken? Precis, ingen. Soundtracket är ett av det bästa någonsin och filmen är fylld av intressanta karaktärer. Damer och herrar, jag tror vi har ett litet mästerverk här.

anddav507

Totally Fucking Awesome!

Manuset är kanon, Tarantino kan aldrig bli fel!
Härligt brutal.
Asbra musik filmen igenom!

Joda

En otroligt bra actionfilm med såväl värme som kärlek! En diger spellista med många bra skådisar. Jag menar Gary Oldman som hallick! Klockrent!

Riktigt imponerad blev jag som många andra av True Romance.

Imponerande spel och storyn sitter tveklöst. Skönt soundtrack, effekterna samt fotot sitter.

Solklar trea.

anddav507

Totally Fucking Awesome!

Manuset är kanon, Tarantino kan aldrig bli fel!
Härligt brutal.
Asbra musik filmen igenom!

Maria007

Filmen är söt satidigt som den inte är det (såklart påett posetivt sätt). Den har en viss charm!

skit bra film, brukar inte tycka så mycket om våldsfilmer men den här gillar jag!Pitt är så j*vla bra och rolig i dom få minutrana han är med.

Laidan

Skjutgalet och extrem kärlek kan tydligen bli en riktigt bra kombination.
Väldigt bra film, varsågod och låna den av mig om du inte sett den ;)

Film med manus av Quentin Tarantino.
True Romance är helt okej. En bra blanding av romantik, action och humor.