Fear and Loathing in Las Vegas

Handling: Vi får följa Thomspons alter ego Raoul Duke och hans advokat Dr. Gonzo i deras sökande efter den amerikanska drömmen i 1970-talets Las Vegas. Med sig på färden har de en väska fylld till med alla droger mänskligheten känner till. Vad de finner är fruktan, avsky och äventyr i den kaotiska staden.

Baserad på kultboken med samma namn av amerikanske Hunter S. Thompson.

År: 1998

Penn Jillette
Craig Bierko
Lyle Lovett
Flea

Måste säga att jag är väldigt besviken då jag hade hört så mycket gott om den här filmen. Den är verkligen bara okomisk, seg och meningslös. Filmen har en del gott som bra skådespeleri, snyggt foto och några intressanta tankekarameller, men i helhet räcker det inte. Jag får verkligen lida mig igenom filmen och så här i efterhand undrar jag verkligen varför den här filmen är så himla hypad? Vad kan jag ha missat?

raccoon

Skulle jag inte vara så icke-fundamental av mig hade den här fulingen fått sig en femma. Men nu är det som det är.

Det här är en helt sjukt bra film. Varje scen är genial, kanonrolig och vansinnig. Depps berättarröst är så bra att man omkommer. Dessutom är den väldigt snygg, med en perfekt känsla för specialeffekter. De sabbade hotellrummen sitter som en smäck.

Okej, jag kanske är lite väl entusiastiskt. Men jag tycker att den här filmen är helt grym. Kanske sett den för många gånger bara. Så kan det vara.

DuskBringer

En riktigt bra film. Johnny Depp är fantastiskt bra i rollen som Hunter S Thompsons halvt självbiografiske karaktär Raol Duke, Gonzojournalistikens fader. Depps tolkningar av effekterna från alla de droger han tar, är exemplariskt genomförda. Få hade klarat av att göra det lika bra. Depp gör det dessutom på ett sådant sätt att det blir väldigt roligt att titta på. När han kickar syran till exempel och tror sej bli anfallen av fladdermöss och flygande grisar, och försöker skrämma bort dom med en flugsmälla, allting med en sådan inlevelse och trovärdighet att man inte vet om man ska skratta åt den roliga situationen eller gapa över hans otroliga skicklighet som skådespelare. Scenerna när dom tagit meskalin är också oerhört roliga. Del Toro är även han fantastiskt bra och överträffar rentav Depp emellanåt vad gäller skådespeleri och tillsammans utgör dom ett svårslaget radarpar. Hela filmen är en psykadelisk tripp och scenerna där man får ta del av huvudpersonernas verklighetsbild när dom är höga, bänga och stenade är väldigt trovärdiga och skickligt gjorda. Soundtracket bjuder på en del härliga klassiker och det mesta tycks fatkiskt klaffa i den här filmen. En stark fyra.

Ajice

helt sjuk, gillade du den så se the rum diary XD

movie-king

bra skådespelarinsatser men det gör inte filmen bra.. fattar inte vad som är så speciellt med den

Konstig! Inte min typ av film. Jag blir bara helt förvirrad men jag hatar den konstigt nog inte. Blandade känslor.

den sämsta Depp filmen hittills och jag ÄLSKAR depp. Tyckte den bara var konstig men det var ju själva poängen med denna antar jag men nej tack aldrig mer

besviken vart ja på denna film alltså
ja trodde den skulle vara rolig men den va bara enformigt och tråkigt
svag 2

tårtsmula

En given klassiker för den som upskattar denhär typen av filmer, skådespelet är helt galet sjukt roligt och känns väldigt "äkta"

martin88

En helt vrickad rulle med ruskigt bra skådespelarinsatser! Manuset är riktigt sjukt men otroligt underhållande och genomtänkt! Lite enformigt kanske men ändå en film som sticker ut!