Patriot, The

2,2

Handling: Steven Seagal spelar en naturnära läkare med förflutet som virusforskare, som dras in ett nervigt terrorspel där miljontals människoliv står på spel. En gäng högerextremister har fått fatt på ett dödligt biokemiskt vapen - och de drar sig inte för att släppa lös viruset...

År: 1998
Philip Winchester
Douglas Sebern
Ross Loney
Bernard O'Connor

En av Steven Seagals lite bättre och mer övertygande action-rullar, som har lite baktanke och inte bara är "Oljeknuttar vill ta över staden" temat som hela tiden förföljer skådisar som
Jean-claude van damme och Seagal. Detta är lite intressant, och väldigt spännande, fast en sentimentalitet hänger i luften som jag inte gillar, men det blir en solid trea.

Här gestaltar Seagal för en gångs skull inte en polis eller militär, vilket är en liten överraskning!
Själva filmen har några häftiga actionscener, men Lepre har rätt angående sentimentaliteten.

die_hard

seagal vet inte vad han gör

Det här är en tämligen intetsägande film med Steven Seagal i huvudrollen som läkare. Av någon märklig anledning är han givetvis också grym på att slåss. Slagsmålsscenerna är inte ens bra utan kändes väldigt fantasilösa. En riktig gäspning.

dalmas74a

En fim med Steven är aldrig trist

Angelus

En mindre lyckad film med Steven seagal..gillade inte scenerna och hellre inte handlingen..men bra prestation av skådespelarna gör så att den får en 2:a

Oskar_90

Bra film.. men väldigt tråkigt att Steven Seagal ska vara med, då försvann ju 3an...