Austin Powers - the Spy Who Shagged Me

Handling: Dr Evil har återvänt från en djupfryst tillvaro i världsrymden och smider nya djävulska planer för att ödelägga jorden. I en tidsmaskin beger han sig tillbaka till 60-talet för att stjäla livskraften från sin ärkerival Austin Powers. Supersexiga Austin låter sig inte stoppas. Även han tar sig tillbaka till 60-talet Dock är han inte beredd på att möta sin like i agenten Felicity Shaggwell. Powers vilja att återfå sin förlorade mandom är mycket stark

År: 1999
Regissör: Jay Roach
Originaltitel: Austin Powers: The Spy Who Shagged Me
Alternativ titel:Austin Powers 2: The Spy Who Shagged Me (videotitel)
Alternativ titel:Austin Powers 2

Robert Wagner
Seth Green
Elizabeth Hurley
Verne Troyer

Jag vågar knappt ens erkänna att jag faktiskt har sett den här skiten. Intrigen är på tok för tramsig och rent ut sagt vansinnig. Ofta extremt klyschig, och de tjatiga sexrelaterade skämten var fullständigt vedervärdiga. Jag blev smått förfärad av att upptäcka denna film hemma hos mitt sjuåriga barnvaktsbarn - det här är inget jag någonsin skulle låta mitt eget barn titta på. Budskapet är så osmakligt att jag inte ens vet var jag ska börja. Austin Powers förlorar sin stake och är inte längre en player som får kvinnor i säng. Detta ger honom tid att förälska sig i en kvinna på riktigt, vilket framställs som en katastrof. För att Powers ska återfå sin stjärnstatus måste han få tillbaka staken och återigen behandla kvinnor som skit. I hate!
"You're good on your feet."
"I'm even better off my feet."

Det här är den andra filmen med Austin Powers och visst känner man igen det från ettan. Stundom askul och stundom pinsam. Tråkigt nog väldigt repetitiv utan så mycket nya idéer. Är man väldigt förtjust i den här typen av humor så ska man givetvis se den här och utav mig får den en stark tvåa eftersom det ändå blir en hel del skratt.

Ungefär lika bra som första filmen. Inte så stora skillnader, kanske lite mer färgstark. Myers överdrivna komik funkar i de flesta scenerna, dock kan han bli lite för mycket ibland. Graham är hur sexig som helst.

nja, jo helt okej, fåren stark 2:a

Riktigt rolig emellanåt men då måste det juh finnas en bra story också och det gör det inte.

"You're good on your feet."
"I'm even better off my feet."

crack_of_dawn

Inte min typ av humor så jag ska fatta mig kort; en del skratt bjuds det på men på det hela taget är historien inte fullt så lyckad.

inzomnia

En väldigt bra uppföljare. Jag skrattade lika mkt under den här filmen som ettan.

Austin Powers: Hemlig internationell agent (1997)
Austin Powers in Goldmember (2002)