We Were Soldiers

Krig:

Krig:

Handling: De var några av de bästa soldaterna som den amerikanska armén någonsin hade frambringat. 400 unga män, utrustade med de mest dödbringande vapen. Men bara några dagar efter deras första fältslag omringades de av tusentals osynliga fiender. Endast en man står mellan dem och förintelsen.

År: 2002

Josh Daugherty
Jsu Garcia
Jon Hamm

Mattias15

Filmen har mycket lyckade effekter och man visar kriget på ett realistsikt och trovärdigt sätt. Den delen lyckas filmen kanon med. Men jag tycker att man inte får några bra personskildringar och smarta dialoger. Sedan så tar det ett tag innan filmen riktigt kommer igång. Slutet av filmen är lite översentimentelt och typisk eftersom man vill förklara det där vanliga om krig och ta fram ett budskap. Varför inte göra filmen så att man får se av båda sidor om striden, då skulle man kunna få fram en smart handling där det givetvis som i nästan alla krig inte finns någon rätt/god sida i konflikten. Men för alla krigsfilms älskare är detta ett måste.

iwork4ebay

Denna film får 5/5 av mig för bra handling + att den är verklighetsbaserad :)

Filmen hade ju ingen som helst handling. Allt gick ut bara på att få visa olika sätt att döda vietnameser på. Tycker att filmen känns lite orimlig eftersom den framställer amerikanerna som odödliga. Men vissa moment var spännande vilket gör att filmen får en 2:a.

Helt okej rulle för en kväll.
Dock lite overklig den saknader mestadels den riktiga spänningen.

Klar tvåa, inte mer.

BlackHawk

Alldeles för amerikansk för att den ska bli lyckad. Det var för mycket: 2 man dödar 100 man själva och lyckas överleva ett kulregn..

Annars var det en hel del grymma stridsscener.

underbar film..det va det första jag tänkte efter att jag såg den och rå e den oxå för den delen..vart grymt förvånad att den va så väljgjord

När jag läste vad filmen handlade om verkade den intressant, men problemet var att den var alldeles för seg för att uppskattas av mig. Och i och med det orkade jag inte engagera mig.. Det är svårt att få tillbaks ett intresse när man tappat det. Blir en självklar etta.

Linden

Mycket bra fillm där Gibson är som bäst. Man känner värkligen krigets fasor. En mycket bra och sevärd film som förtjänar en stark 4:a