New Nightmare

Handling: Är Freddy Krueger verkligen bara en rollfigur som spelas av Robert Englund? Tänk om Freddy är verklig och bara väntar på ett tillfälle att komma fram ur skuggorna. Om inte - vem är i så fall mannen bakom alla de hotfulla telefonsamtalen som påstår sig vara Freddy? Och varför är Heather, skådespelerskan från Elm Street och hennes lille son fullständigt skräckslagna av terror...?

År: 1994

Cully Fredricksen
Matt Winston

Copyright New Line Cinema

janne lindh

Det här kunde ha blivit en riktigt bra film, men i typisk amerikansk stil öser Wes Craven på med effekter tills de står tittaren upp i halsen och gör filmen tråkig.

Små kul idé men emellanåt blir de lite för knassigt. Heather Langenkamp är ju riktigt bra som vanligt, hon är "Terror på Elm Street".

skum och dålig film..det va knappt nån freddy med

Crocodile

Skit bra film. När manuset är slut så börjar den riktga mardrömen.

Filmen var bra, den får bara en trea av mig.

Wes Craven's försök att göra Terror på Elm Street mer läskig. Han måste haft mycket tryck på sig efter 1an och 3an. Hur gjorde han det? Genom att ha mycket mer dramatik och färre Freddy Krueger scener. Han försökte bygga upp stämningen men det blev mest bara uttråkande. Till råga på allt så hade han gjort om Freddy Krueger till en tuff demon med megaklor. Freddy hade inte sin vanliga kaxiga, grymma personlighet. Han var inte sig själv längre och det var en väldigt stor besvikelse. Enda gången man egentligen får se den riktiga Freddy Krueger är under talkshowen med Heather Langenkamp. Den scenen njöt jag av när Freddy gjorde X-tecknet mot strålkastarna. När Freddy väl verkligen uppenbarade sig i slutet hade han även varit så frånvarande hela filmen att han kändes som en främling. Det där var inte Freddy Krueger. Det var INTE Freddy Krueger!! Kan glädja er att den riktiga Freddy Krueger kom tillbaka i Freddy vs Jason. Det här är den enda filmen han inte är sig själv i.

Rune

Den sämsta i i elm street seiren. Den saknar colla oneliners och det händer inte särkilt mycket. Hans nya handske är bara ful och barnslig.

Terror på Elm Street (1984)
Terror på Elm Street 2 - Freddys hämnd (1985)
Terror på Elm Street 3 - Freddys återkomst (1987)
Terror på Elm Street 4 - Freddys mardröm (1988)
Terror på Elm Street 5 (1989)
Freddy's Dead - The Final Nightmare (1991)
Freddy vs. Jason (2003)