Art of War, The

Handling: Förenade Nationerna är det enda som står mellan den redan bräckliga världsfreden och ett fullskaligt tredje världskrig. Och när en skoningslös terroristorganisation åtar sig uppgiften att få ner FN på fötter och slutligen krossa fredsorganisationen, vet de exakt hur de ska förbereda det dödande slaget. I rädsla av att misslyckas innan de ens påbörjat sin ödesdigra operation, försätter de den enda personen i hela världen som kan stoppa dem, ur spel. Genom att sätta fast den internationella säkershetsexperten Shaw för ett brott han inte begått, får de honom att fly. Men Shaw flyr inte för att gömma sig. Istället samlar han sina krafter, samtidigt som han vet att han är inkarnationen av det enda goda i hela världen som har möjlighet att förhindra Tredje Världskriget. Mot sig har han nu inte bara terroristorganisationen, utan även de människor han endast nyss arbetade sida vid sida med.

År: 2000
Glen Chin
Ron Yuan
Bonnie Mak
Uni Park

jag brukar komma ihåg filmer med wesley snipes men denna kommer jag knappt ihåg..kan det vara ett.dålig film eller två ännu dåligare film

Angelus

En grym action-film med action-skådisen wesley Snipes, grym handling, snygga scener, bra skådespeleri, aningen förutsigbar, men med en ganska oväntat slut

stankovic

Wesley Snipes är en Action-man han gör det han ska.

die_hard

wesley gör det riktigt bra han

Fillson

En mycket bra actionfilm

JTZ

Schysst action med Wesley Snipes!

Mitch

En mycket bra actionfilm!

Art of War II: Betrayal, The (2008)
Art of War III: Retribution, The (2009)