Specialisten

2,5

Handling: Sylvester Stallone spelar en fd CIA-agent som är expert på handgjorda bomber. En vacker kvinna får hans hjälp mot kubanska gangsters. Kampen kan börja!

År: 1994
Regissör: Luis Llosa
Originaltitel: The Specialist
Alternativ titel:El Especialista (Peru)
Ursprungsland: USA, Peru
LaGaylia Frazier
Ramón González Cuevas
Tony Munafo

BlackHawk

förstår inte hur den här filmen kan få betyg under 3? Är det känslomässiga tjejer som inte gillar action men som råkat se denna och måste såga den?

Jag tycker den är oerhört bra inte minst skådisarna och effekterna.. Sen att det ägnas 2 min åt en nästan "porrscen" är bara grädde på tårtan;), Sharon är otroligt sexig!

Dan banan

En starkare tvåa,
för det här är inte på tal om underkänt.

Skådespelartrion som jag skulle vilja kalla det fungerar bra, men det sker inte på högre höjder.
Woods är självklart den som drar på sig den största uppmärksamheten.
Effekterna är påkostade, och scenografin likaså. Dock har även en sol fläckar och i en sekvens mot slutändan stinker det verkligen om effekterna.

Till helheten då.
Jag kan inte säga att jag inte gillar filmen.
Den är inget "bombnedslag" i vilket fall.
Specialisten kan ses.

Medioker action. Stallone är hyfsad, men filmen är inte engagerande.

Sweet_Jenny

inte så jätte bra..hade förväntat mig mer...en svag trea..

Hmmm...underskattad,nja det kanske kan tyckas. Gillar Woods som skådis och Sharon är läcker som hon alltid var i början av 90-talet. Men storyn är inte bara banal, den är oerhört förutsägbar vilket är ett stort minus.

Angelus

Som wildpalm tidigare sa " en mycket underskattad film", med några av min favvo skådisar James Woods, Stylvester Stallone, och Sharon Stone, handlingen var bra, snygga scener (när saker sprängds), och Sharon var mycket snygg i filmen

Mycket underskattad film med några av mina favoritskådespelare. Snyggt filmad med snygg musik. Sharon Stone är ju SÅ snygg.