Simpatico - Högt Spel

2,2

Handling: För tjugo år sedan tjänade dVinnie och Carter stora pengar på uppgjorda hästkapplöpningar. Men det ledde också till att deras vänskap slutligen förstördes, liksom Vinnies förhållande med flickvännen Rosie.
Nu, två decennier senare, är Carter en välbärgad och framgångsrik hästuppfödare i Kentucky som är gift med Rosie. Vinnie däremot har blivit en nedsupen loser, förbittrad av det svek från Carters sida han anser vara anledningen till hans prekära situation.
Men allt förändras när Vinnie en dag beslutar sig för att ta revansch på Carter och återvinna Rose. När Carter utan förvarning får ett desperat telefonsamtal från Vinnie, där han förklarar att han hamnat i rejält trubbel, släpper Carter allt och ger sig av till Kalifornien. Ovetandes om Vinnies hämndplaner...

År: 1999
Ken Strunk
Ashley Gutherie
Maria Carretero

Dan banan

Godkänd thriller som börjar bra och håller i sig.
Det må bli lite av en ointressant handling, men jag finner ändå Simpatico fullt duglig.

Nick Nolte övertygar utan dess like.
Han är suverän.

Spännande till en början, men spårade ur mot slutet, den blev inte lika bra som jag först trodde. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Stark tvåa.

Gillade inte filmen,bra skådespel och snygg filmning men näe inget för mig.Tvåa..inte mer.

Dan banan

Godkänd thriller som börjar bra och håller i sig.

Nick Nolte övertygar utan dess like.
Han är suverän.

Filmen var okej men snurrig tycker jag.