Hot Shots - Höjdarna

Handling: En samling karikatyrartade figurer rekryteras för ett topphemligt uppdrag.

År: 1991

Bruce A. Young
Ryan Stiles
Rino Thunder

weraiz_87

En film som garanterat förtjänar 5 i betyg. En fruktansvärt bra film. Detta är en parodi utan dess like. Och så ska vi inte tala om Charlie Sheen; han var ju som gjuten för den här rollen. Man skrattar nästan hela filmen igenom. Jag kan se den hur många gånger som helst utan att tröttna.

Vad ska man säga? Parodifilmer blir inte så mycket bättre än så här. Den är verkligen jätterolig med många klassiska scener. Sheen är som klippt o skuren som Topper.

En ganska rolig och underhållande film. Kul att ha sett den enbart för att den är så omtalad. Stark tvåa.

För mig är inte detta humor som får mig att skratta, det är för överdrivet. det hjälper inte heller att Sheen suger i denna film, okej den får en två men mest på grund av Valeria Golino medverkan i filmen.

IWantItThatWay

Ja, den var väl hyfsat kul, men ganska fånig ibland.

manne747

En fattigmansversion av Nakna Pistolen.

en klassiker som de flesta borde ha sett. Mycket rolig film!

Annie91

En parodi helt i sin egen klass. Glöm alla moderna urkassa skitparodier (typ Date Movie och Epic Movie)!! Den här filmen är en alldeles utmärkt parodi. N'r jag såg den trodde jag inte att man skulle kunna göra en bra parodi på höjdaren Top Gun, men oj vad jag blev överraskad. Humorn är inte överdriven, nästan naturlig, vilket den vinner massor av, och, till skillnad från ex. Epic Movie så är skämten lagom många och passliga. Nej, nej, skall man se en parodi skall man se Hot Shots-filmerna.

Hot Shots 2 (1993)