Spun

Handling: Spun tar dig med till missbrukarnas vardag, under ett typiskt tredagarsrus där du får ta del av det tragikomiska, moderna livet som drogen är en del av. Filmen försöker inte bortförklara eller ursäkta, den är skruvad och mörk, en resa i hisnande tempo in i USA:s ungdomskultur, in i missbrukarnas huvuden med allt vad det innebär av kemisk överskottsenergi och ångest.

År: 2002
Josh Peck
Charlotte Ayanna
Eric Roberts
Peter Stormare

spun e väldigt bra film dock inte lika bra som transpotting.men bra e den.alla spelaur superbra här.kul att rob halford(sångaren i judas priest dyker up hehe

Rätt bra karaktärer och ett intressant bildspråk. Som NHL säger så är det hela lite blekt gentemot "Requim for a dream". Men spun står ändå på egna ben och är en rätt intressant film, tyvärr så tappas det både tempo och engagemang mot slutet. Bra skådespel dessutom, värd en titt.

Laidan

Det här var verkligen udda för mig. Ruskigt vad knark folk kan trycka i sig ;)
Men jag gillar detta, den har en bra verklighetskänsla och den blir lite sjukt sjuk i ett flertal tillfällen, eller ja egentligen igenom hela filmen. Det är kul när man får se sådana här speciella filmer som ändå inte "lyfter från marken" utan ändå håller sig på en mänsklig nivå.
Mickey Rourke gör detta suveränt får jag säga, kul att se hur man kan vara så oerhört ointresserad av vad folk runt omkring tycker och gör.
Sen lite tecknade scener och det korta "president talet" är inte heller var dag man ser i film.

En stark trea får den allt, och det blir allt till att se den igen för detta var allt något extra.
Så Åkerlund gör en riktigt bra långfilmsdebut!

rivulet

genialisk i princip rakt igenom. fotot och de hypade methscenerna är så otrligt bra gjorda så det är osant! man förstår verkligen hur åkerlund klarar av att överleva i den här industrin, det är bara så... fulvackert. och så rått...

Shoreline

Filmen va faktikst helt okej , bra skådespelar insattser. Fast den var jävligt tragisk på sitt sätt.

Det måste sägas att om man har sett Requiem for a dream så bleknar Spun avsevärt i jämförelse då Åkerlund har plockat mycket av Aronofskys bildspråk och tema. Annars en hygglig långfilmsdebut av Åkerlund. Rourke gör en störtskön insats. Svag 3:a

mkay marre

Jag gillar såna här filmer. Sex våld och dråger i nerskiten stad och med halv ruttna innvånare. Det är en grymt bra film,med bra skådespel och snygga efekter,om man vet med sig att man gillar svarta filmer med både obehagliga,äkliga och roliga händelser,så kommer man älska den,precis som jag.