Remember the Titans

Biografi:

Sport:
Biografi:
3,8

Handling: År 1971 beslutade skolmyndigheten i Alexandria, i delstaten Virginia, att stadens två segregerade fotbollslag skulle integreras. Medan USA skakades av raskravaller och upplopp, kämpade de två tränarna med att få ihop laget.

År: 2000
Regissör: Boaz Yakin
Originaltitel: Remember the Titans
Ingår i tema: Baserad på verklig händelse

Denzel Washington
Ryan Gosling
Burgess Jenkins

Copyright Buena Vista Pictures

jeb

Remember the titans är en film som man bör se, inte bara på grund av skådespelarna men för den djupa handlingen. Svarta och vita möts och lär känna varandra i den tiden där integrationen i U.S.A var under all kritik. Bra film för ungdomar som har problem att hitta sig själva i dagens råa samhället. filmen är lika lika aktuellt nu som då.

Det här är en film baserad på verkliga händelser som tar upp ett så viktigt ämne som rasism. Även om det är förutsägbart är det tänkvärt och gripande. Om man kan klassa den som sportfilm är det utan tvekan den bästa jag har sett i sin klass. En stark trea i betyg.

Grymt imponerande film som ger en riktigt härlig känsla.

AntonT

detta är en av mina absoluta favoritfilmer och jag tror faktiskt att jag sett den över 20 gånger när jag skriver detta. Ämnet är som många nämner väldigt rörande och detta är baserat på en verklig händelse på 70-talet i USA. Har sett ett flertal kommentarer som säger att den är förutsägbar, och att moralkakan blir lite för mycket Hollywood, men jag håller absolut inte med.

SPOILER!!
På planen vann Titans precis allting, så jag ser ju ingen anledning till att ändra den historien. Vad gäller sensmoralen i filmen och dess förutsägbarhet: denna utgång var inte förutsägbar 1971 i Virginia, och jag tycker att filmmakarna och skådespelarna återberättar historien på ett fantastiskt sätt.

Många har berömt Denzel Washington, och ska absolut inte ta något ifrån hans prestation,han är fantastisk. Men den skådespelare jag blev mest imponerad av (får rysningar i hans tal i matchen om Regional championship varje gång) är Will Patton (Coach Yoast).

Filmen bör ses av alla människor i alla åldrar och är i mitt tycke en av de bästa idrottsfilmerna som gjorts, om inte den allra bästa. Stabil 5a

Noisome

En film som både roar och berör.

malinedwardsson

Mycket nära en femma. Rikigt rolig, fartfylld och gripande film.

Den får bara en tvåa, vilket jag tycker själv är lite synd för den är inte dålig, jag tycker faktiskt bra om den. Men det är något som känns väldigt Hollywood över det hela och då sjunker trovärdigheten något enormt. Den är bara för krystad... Den hade kunnats göra mycket bättre,.

Antonlikemovies

Helt underbar film!
Topp 3 bland mina favorit filmer, Denzel Washington är fantastiskt bra, alla skådisarna var bra i filmen förutom Kate Bosworth hon var mindre bra.
Finns inget dåligt med den här filmen.
Rekommenderas starkt!

Bilbo_one