Sex dagar sju nätter

Handling: Han är den tuffe piloten som avskyr turister. Hon är New York-tjejen som måste ge sig av från semestern för jobbets skull. När Quinn motvilligt tackar ja till upppdraget att flyga Robin till Tahiti, vet han inte vad som väntar. Efter halva vägen blåser det upp till storm, och de tvingas nödlanda på en öde ö. Planet går sönder - så nu måste de vänta på att någon passerar förbi! De följande sex dagarna blir en prövning för dem båda!

År: 1998

Amy Sedaris
Long Nguyen
Jake Feagai

Copyright Buena Vista International

Ja, Harrison Ford är alltid bra, vilket räddar en hel del. Handlingen känns lite ologisk - några frågetecken kvarstår när filmen är slut. Den är rolig ibland, äventyrlig ibland - det verkar som om den har svårt att bestämma sig för vilken genre den tillhör, vilket ger ett oseriöst intryck.
"You talk too much. You're opinionated. You're stubborn, sarcastic, and stuck up! Your ass is too narrow and your tits are too small."

Ganska bra faktiskt! Actiongrabben Harrison Ford visade i denna film att han faktiskt kunde vara rolig.
Samspelet mellan Ford och Heche var även bra.
Det märktes att de trivdes med att jobba med varandra. Efter denna film har Ford dock inte gjort några flera komedier.

Noisome

Ford och Heche är hur bra som helst tillsammans! Det är alltid kul att se den där machokillen bli nobbad av tjejen med skinn på näsan varje gång han försöker vara en gentleman. Men naturligtvis blir det en del romantik, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på deras omständigheter?

Tveksam handling, lätt overklig, lagom spännande bra skådespelare = en feelgood film 2+.

Mov3

Denna gillar jag verkligen! Äventyrlig, exotisk, romantisk i en perfekt kombination. Skådespelarna har en superkemi och är en stor bidragande faktor till att filmen blir så bra. Visserligen ganska långt ifrån verkligheten, men mycket bra ändå!

Förutsägbar romantisk komedi. Det behövs inte sägas mer!

3/5
Trodde jag sett denna för länge sen, men såg den sommaren 2021 på Viaplay - mer underhållning än väntat (äventyr), men inget man behöver se flera gånger.

tårtsmula

jo visst är den rolig emellanåt, men fruktansvärt förutsägbar

crack_of_dawn

Riktigt underhållande film som tål att ses om.

Som gjord för en mysig filmkväll hemma.

JoyRide

Så himla awesome ! :D