Möt Joe Black

Handling: Den förmögne affärsmannen Bill (Anthony Hopkins) får en dag besök av Döden - Joe Black (Brad Pitt). De båda ingår en överenskommelse, Bill får leva ett tag till om den mystiske besökaren får lära sig en del om jordelivet. Joe är ju ingen vanlig individ precis, och det blir en gåtfull, roande och omtumlande upplevelse för Bill. Men när Joe blir kär i Bills vackra dotter uppstår en knepig konflikt...

År: 1998
June Squibb
Gene Canfield
Suzanne Hevner

Quasimodo

Denna film är ingen actionrulle - den tid det tar från första till sista rutan är nödvändig då ämnet filmen berör känner ingen tid. En fiilm fylld av prestationer av skådespelare som blev ett mid sina egna roller. Jag tror inte det är en film för ungdomar, det är en film för oss äldre som har större delen av livet bakom oss och därför har insikt i det spel som föregår på duken. Vi har alla att möta vår egen Joe Black på vårt eget sätt. Och hur Anthony Hopkins i sin roll mötte Joe Black är på den nivå vi alla bör möta vår egen Joe Black

antoniuz

väldigt bra, rörande, klar 5'a

sara-H

oftast så var den väldigt seg, men annars jättebra story, & väldigt bra skådespeleri , jag rekomenderar den .

Social__Distortion

Okej film.. själv tyckte jag att den var lite seg, men annars bra. bra skådespeleri... Stark 3.a

crack_of_dawn

En oerhört bra skådespelarinsats från samtliga huvudpersoner. Bra story och allt annat som behövs för en perfekt filmupplevelse.

Kanske inte något för den actioninbitne, men sevärd ändå.

Mycket bra film om att möta döden med egna ögon.

Sky_Pirate

Såg denna på uppmaning av en tjejkompis som älskar överromantiska, sentimala, smått töntiga filmer (tänk törnfåglar).
Då jag är helt av en annan skola var jag inte så pigg på att plöja igenom en tre timmar lång snyftfilm med Brad Pitt i huvudrollen till råga på allt. Men en eftermiddag när jag inte hade något annat för mig satte jag på den trots allt för att göra min gode vän till viljes.

Jag blev inte positivt överraskad. Helt okej, visst, men absolut inte min typ av film. That´s it.