En man steg av tåget

3,8

Handling: 1945 stannar ett tåg vid Black Rock, en liten station där tågen knappt stannar. Macreedy som han heter går av tåget för att utföra ett officiellt uppdrag. Men folket i byn vill inte ha med honom att göra.

År: 1955
Ernest Borgnine
Lee Marvin
Russell Collins
Walter Sande

Ingen avancerad handling, men man sitter ändå och väntar på upplösningen med spänning.

Gunnar Bergquist

Häftigt kammarspel, känner mig ung igen. Jag vill köpa ett leksakslok från Märklin som ser ut som det som drar tåget som aldrig stannar, med texten Southern Pacific. Jag vill vara Spencer Tracy, hålla mig lugn när det är bäst och klappa till först när man måste.

Spencer Tracy är riktigt cool som den enarmande Macreedy. Filmen är hyfsat intressant och spännande, men även lite seg trots sin korta speltid. För övrigt en imponerande rollista där flera senare i livet blev stora stjärnor.

perjonzon

En hemlighetsfull film där man först i slutet får reda på vad som hänt.Spencer Tracy är utmärkt som den enarmade främlingen som kommer till en ruggig tråkig stad i västern några månader efter att WW2 slutat.
Sevärd och välspelad

Jona

Otroligt bra film. Enarmad man kommer till stan och röjer skurkar på egen hand. Men DEN är bättre än vad jag kan beskriva den!

Lite av en klassiker. Spencer Tracy är behållningen som den mystiske främlingen. Lite skum och hemlighetsfull stämning genom hela filmen.