Children of the Corn 3

2,4

Handling: Deras far dog en våldsam död på sitt eget majsfält. De nya föräldrarna heter Amanda och William Porter. De bor i stan, och det kan vara svårt att få två pojkar från landet att trivas bland bilar och höga hus. Deras flytt blir en mardröm för hela Chicago. Han, som gömmer sig bakom majsplantorna, är tillbaka och inget blir sig likt i storstan.

År: 1995

Gina St. John
Yvette Freeman
Terrence Matthews
James O'Sullivan

Riktigt dålig. Inget håller ihop och ja, inte värd att se (om man nu inte gett sig på att se hela filmserien!)

Hermanni

Ettan och tvåan slår den stort.Inte lika facinerande som de tidigare children of the corn

Filmen började ganska okej.Men efter en stund blir den alldeles för överdriven.Och mot slutet..Ännu sämre.Filmen har urusla effekter och fotot är inte heller någån höjdare.Filmlängden är väl okej.Handlingen är ganska okej.Skådespeleriet i filmen är också helt okej.Filmen får knappt en tvåa.Men en stark etta.Filmen är deffenitift inte sevärd.

Dan banan

Det låg inte så mycket i filmen tycker jag. Filmen är rätt så sval och jag hoppade bara till någon enstaka gång. Dock var det inte dåligt och det hade blivit en tvåa...fram tills jag beskådade den sista scenen. Effekterna var inte Children of the corn 3:s starkaste sida (ändå om det var annan tid då), men i slutändan var skaparna allt annat än försiktiga med att skämma ut sina dåliga sider.

Ljud/musik 1
Manus/handling 2
Effekter/foto 1
Skådespelare 2
Filmlängd 2

Jag är besviken, fast igentligen...hur mycket ska man hoppas på 1900-tlets skräck uppföljare.
"Det var en tvåa i skyn , men den försvann när dagen nådde sitt slut och de mörka molnen kom fram."

matte22

den absolut bästa filmen i serien kanske så sänker slutet filmen en anning men i helheten så är den ändå värd en 5 a !

Crocodile

Bra film mycket spännande men inte tyvärr läskig.

Helt okej faktiskt.

Children of the Corn (1984)
Children of the Corn 2 (1993)
Deadly Harvest (1996)
Children of the Corn 5 (1998)
Children of the Corn 666 (1999)
Children of the Corn 7 (2001)