Zombie Flesh Eaters

2,4

Handling: En båt driver in i New Yorks hamn. När polisen äntrar båten, attackeras de av en zombie. En journalist blir intresserad av detta märkliga fall , och efterforskningarna för honom och hans sällskap till den västindiska ön Matoul. Där huserar en viss professor Menard som experimenterar med döda. Och döda finns det gott om ute i djungeln. Framför allt levande döda, som inte tvekar att sätta tänderna i alla som kommer i deras väg.

Detta är Lucio Fulcis egna uppföljare på George A. Romeros succé "Dawn of the Dead" som i Italien kallades för "Zombi" vid premiären.

År: 1979

Auretta Gay
Stefania D'Amario
Olga Karlatos

stilis

Zombies invaderar USA och även den västindiska ön Matoul. Ett fåtal människor överlever och gör sitt bästa för att kunna kämpa mot zombierna. Det blir en kamp på liv och död.

Zombie Flesh Eaters är en deprimerande(ångestframkallande), barbarisk, outhärdlig och makaber skräckfilm.

Musiken är också outhärdlig och makaber som gör att man blir mörkrädd.

Regissören Lucio Fulci har inte förmågan att göra en spännande skräckis utan han vill nog bara chocka tittaren.

Jag fick en chock, darrningar och svettningar p.g.a. magstarka specialeffekter!

Det blir en sketen 1:a.

Rekommenderas inte!

Wolowizard

Finns knappt ord. Lucio var en konstnär.
Skall försöka recensera detta mästerverket någon gång.

rednaxela

En film som definitivt visar hur en zombie film ska se ut och innehålla men mer än så bjuder den inte på.

en svag trea.

Oskar_90

En av mina favoriter i zombiegenren.

En helt värdelös zombierulle. Musiken är hemsk och störande. Rösterna de lagt över skådisarnas dialoger är osynkade och passar inte alls. Det händer ingenting under hela filmen, först mot slutet blir det lite fight. Det som är bra med Lucio Fulci och hans "Zombie Flesh Eaters" är special-effekterna.

bob__

urk! skitfilm! Jag tänkte så här när jag läste på baksifan, kul med en jätte zombie, det har jag aldrig set förut, mén varden stor...nix

Rune

Rent skräp såååå tråkig och seg. Hatar allt med denna filmen.

Zombie Flesh Eaters 2 (1988)
Zombie Flesh Eaters 3 (1988)