Dog Soldiers

Handling: Handlingen utspelar sig i den skotska ödemarken, dit sex brittiska soldater anlänt för en militärövning. Där finner de en ensam kapten från specialstyrkorna och de blodiga kvarlevorna från hans team. De söker skydd i ett hus mitt i den becksvarta skogen. Snart visar det sig att de inte är ensamma - området kryllar av varulvar. Och fullmånen börjar sakta att stiga över den mörka natthimlen.

År: 2002

Brian Claxton Payne
Ben Wright

Copyright Paramount Home Entertainment

stankovic

Ovanlig och bra film om varulvar.

BuRNeR

Den här fall mig inte i smaken. Består mest av varulvar som hoppar fram och som sedan försvinner igen. 0 intresse. Inte i närheten av Doomsday.

Stark trea!Detta är bra,nej bättre än bra.Skådespeleriet var mycket bra samt effekterna.Filmen var mycket snyggt filmad och det höjde upp filmen rejält.Bra handling som är mycket spännande.Filmen är bland det bästa jag sett i genren vampyrer,kändes mer som en zoombie rulle.Men filmen hade även några sämre stunder där effekterna och lite andra småsaker inte var som man hade önskat.Men kortfattat:Om du är ute efter en bra vampyr rulle så är detta något för dig.Stark trea!

Dan banan

Lite av en överaskning faktiskt.

Jag har alltid kännt ett starkt förakt mot vampyrer och varulvar på vita duken. Ingen bra förklaring, men så länge jag kan minnas har det varit så olyckligt.

Dock är det somliga exemplar son kan få mig att tänka om, Dog soldiers måste jag erkänna skulle kunna höra till dessa.
Förutom oförlåtliga effekter och lite töntiga brister i dialogerna stundtals så är det här rätt så hyffsat.

Det är spännande, intensivt och rätt bra helt enkelt.
Inte alla skådespelare kan man va nöjd över, men ett par.

Dog Soldiers är en rulle som går i vågor, ibland blir det lite skrattretande men annars känner jag mig nöjd.

Dog Soldiers är en blodig och välspelad film med en bunt magstarka scener jag sent kommer glömma. Rätt intressant egentligen, även om jag hade hoppats på mer psykologisk skräck som Inkräktarna (1987) körde med. Pratig och smått förvirrande film där man har krånglat till upplägget onödigt mycket. Snygg berättarform dock, och bakgrundsmusiken i klimaxen är grym. Jag skulle gärna ha sett att man jobbat mer på karaktärerna då jag knappt kan skilja dem åt - man lär aldrig riktigt känna dem vilket förhindrar att historien blir särskilt gripande. Sisådär effekter. Jag ger Dog Soldiers en stabil tvåa.
"Go on then, Bruce, what scares you?"
"The self-destructive nature of the human condition."

divan

Grymt bra Film alltså !

stankovic

Ovanlig och bra film om varulvar.

Underhållande och häftig rulle. Den var även spännande och actionfylld.