Striking Distance

Handling: Bruce Willis är Tom Hardy, en före detta mordutredare som ogärna samarbetar med sina överordnade. När han dessutom utmanar hela poliskåren om identiteten på en seriemördare som tog hans fars liv, tvingas Hardy till patrullerande tjänst på Pittsburgs floder.

Snart sveper en ny serie mord genom Pittsburg och Hardy är övertygad om att det är samme mördare som är på gång, trots att en annan person dömts för brottet. Nu när Tom Hardy åter till sina egna metoder för att få fast mördaren. Och när hans före detta flickvän hittas mördad står plötsligt Hardy själv högst upp på polisens lista över misstänkta...

År: 1993
Roscoe Orman
Robert Gould
Gareth Williams

Copyright Columbia Pictures

en rätt medioker film me bruce willis.tänder till ibland men inte hela tiden.förutsebar oxå.en stark 2

Medioker rulle som ibland var relativt förutsägbar.
Fast jag fick faktiskt en rejäl överraskning när jag fick veta vem mördaren var. Betyg=2+.

die_hard

3a får de bli de är okej för den här

mango_

helst klart bra & spännande. Bruce klart hetast! sevärd film. rekommenderar starkt.

Robert_Eriksson

En ganska spännande film. Många löjliga kommentarer och annat känns dock väldigt töntiga och jobbiga, vilket drar ner mitt betyg till en svag trea.

Denna film är lite löjlig när de spelar häftiga under biljakterna osv, men den är ändå ganska spännande.

Älskade den här filmen när den kom. Har blivit som en personlig klassiker för mig, även om den egentligen inte är så väldigt originell. Det är något med miljöerna i Pittsburgh som tilltalar tror jag. Willis är kanon och söta Sarah Jessica Parker är ju aldrig fel.