Spy Kids

2,3

Handling: Gregorio och Ingrid Cortez är två av de bästa spionerna som världen någonsin har sett. Mästare på förklädnad och påhittiga som få. Deras uppdrag var att eliminera varandra, men istället blev de kära och gav sig ut på sitt mest krävande uppdrag, att bilda familj. Nio år efter att de dragit sig tillbaka måste de dock ut i tjänst igen, en elak skurk har fångat alla världens bästa spioner och transmogrifierat dem till bleka kopior av sig själva. Nu är Ingrid och Gregorio de nästa offren och två modiga personer måste rädda dem - deras egna barn.

År: 2001
Johnny Reno
Shannon Shea
George Clooney

Copyright Dimension Films

Underbar humor även för vuxna där det bjuds friskt på sig själva av både Banderas och Gugino. Bra familjefilm!

En rätt bra film, tror dock den uppskatats mer av lite yngre personer. Får en svag 3:a

Hur i hellvete kan man skapa en sån
här film?man måste ha en skruv lös.

bra film jag såg denna film på bio och den blev ju jätte populär!

Flora

rolig film. har sett den typ 1000 ggr. visst töntig och så men jag har en konstig kärlek till dessa filmer om spy kidsen.

Evenstar_92

När jag var liten tyckte jag om den, till och med så var jag lite rädd för den då och då.
Vilket jag inte kan förstå nu, gillar den inte alls.
Får godkännt för att den funkar som liten.

Sweet_Jenny

Såg den första gången hos en kompis för flera år sedan, men jadu... ganska bra, går att se på men kanske lite för barnslig ändå... men det finns barnsligare filmer...

Spy Kids 2 - De förlorade drömmarnas ö (2002)
Spy Kids 3-D - Game Over (2003)
Spy Kids 4D (2011)