Bram Stokers Dracula

Handling: Greve Dracula har begivit sig från Transylvanien till London för att söka upp en ung skönhet som är en kopia av kvinnan han förlorade för fyrahundra år sedan. Draculas mål är att förena sig med sin älskade för evigt.

År: 1992

Florina Kendrick
Jay Robinson
I.M. Hobson

eco

Bästa vampyrfilmen som jag har sett, härlig känsla genomsyrar filmen. Bra skådespelare, Keanu Reeves är faktiskt ganska bra i denna filmen, bäst är dock Gary Oldman som den olyckliga vampyren Dracula. Vacker film.

tie-fighter

En stark 3a, gillar Gary Oldmans performance.

Zirgo

En av dom starkaste oheliga ljusen när det handlar om greve Dracula och berättelsen bakom. Många smått roliga ögonblick och många festliga filmtrix med skuggor gör att filmen samtidigt blir underhållande. Helt klart sevärd och något för dvd biblioteket där hemma. En stark trea.

janne lindh

Coppola har gjort en märklig version av Bram Stokers Dracula. Välgjord och vacker. Underhållande. Men också bitvis fånig och ganska tråkig.

tuss90

Ovanligt nog väldigt lik boken

en riktig klassiker helt klart sevärd

Bilbo_one

Bästa draculaversionen någonsin. Den här filmen var mycket sevärd och bra. Klar 5:a

Maria007

Strålande, vacker och kärleksfull film med en glimt i ögat. Den skiljer sig från andra filmer då den är full vacker. Detta är för mig kärlek vid ögonkast!

Cammie

Underlig. Vet inte om Coppola följer orginalet eller om han bara släppt lös helt, men jag får ingen ordning på filmen. Winona Ryders karaktär ändrar åsikt hela tiden, Keanu Reaves stapplar omkring och ser förvirrad ut och det blir för mycket av allt. Visst är Gary Oldman intressant i sin tolkning av Dracula - gentleman eller ej? - men slutresultatet lämnar en bara likgiltig.

Den var inget vidare tycker jag. Det ända som höll denna uppe var skådespelarna.