Cry-Baby

Musikal:

Musikal:

Handling: Baltimore 1954. Wade i svart läderjacka är skolans tuffing. Han kan få en tår att trilla ner på kinden som gör tjejerna vilda.

År: 1990
Troy Donahue
Mink Stole
Joe Dallesandro

crazybaby

Cry Baby är rolig så att det blir näst intill absurt. Det är överdrivet, annorlunda, och kärleken mellan Cry Baby och Allison utvecklas alltför snabbt - men just dessa faktorer gör den så rolig! Jag kom på mig själv med att le stort flera gånger under filmen.

Till en början tyckte jag att filmen var fånig och inte alls i min smak, men när jag väl kom in i den insåg jag att det var meningen att den skulle vara lite fånig. Och jag gillar det.

Molina

I de flesta versioner är mellan 1 och 7 scener bortklippta vilket gör att det är en film som kan vara väldigt kul att se om...
Kan bäst beskrivas som en blandning av Grease och Jailhouse Rock, handlingen och replikerna är skrattretande dåliga. Men Johnny Depp gör sitt bästa och det är ursexigt, väldigt mycket är uppenbart inspirerat av en ung Elvis. Att se Iggy Pop i rollen som Uncle Belvedere är en höjdare och den är svår att inte tycka om.
En favorit är när Cry-Baby ska förklara för Allison hur man tungkysser, minns att vi fnittrade väldigt mycket åt det när vi var 10 och såg den för första gången!

nikiheden

Helt fantastisk film!
Snygg, rolig, konstig och lite surrealistisk i sina ögonblick.
En raritet i mina ögon, och borde så vara även för megastjärnorna som var med och gjorde filmen till det den blev.
Johnny Depp... Ricki Lake... Traci Lords... Iggy Pop.. Troy Donahue.. Halleluja.. Se Se SE!

Lyfter aldrig, lite barn-TV. Dock mycket bra musik.

Ajice

varför är inte denna filmen mer poppis, den är rätt charmig och schyst!

Ok, första av allt måste bara säga; Finns det någon skapelse på jorden som är så otroligt perfekt som Johnny Depp? Människan är ju felfri ^^
Iallafall ang. filmen så gillar jag den inte nämvärt. Musiken är dålig och intrigerna har man sett förr.

Natanielgullis

Den här musikalen delar plats 1 med Tim Burtons Sweeney Todd! Nästan var det så att den var bättren men det är lika.
Det var pinsamt när han skulle visa hur man tungkysser för när jag såg den var jag 12 och min mamma kollade på! Snacka om pinsamt!!

när ja insåg att John Waters hade gjorde filmen så hoppa ja till lite.för han har gjort a dirty shame.en film ja inte gillar.men ja vart imponerad.
alla i filmen gjorde bra och kan det va en av dem bättre musikalfilmerna som har gjorts?kanske det.ja gillar den här iallafall

Cammie

Allmänt underlig film, som jag inte förstår mig på. Johnny Depp visar inte alls att han samma år eminent gestaltade Edward Scissorhands. Svag 2'a.

SÅ SJUKT BRA, asså depp är så grymt snygg och helt otrolig för denna roll. Jag vill bara se den om o om igen