En hondjävuls liv och lustar

Handling: Den feta, plumpiga hemmafrun Ruths gruvliga hämnd på sin man och hans nya vackra kvinna, skildras med både farsartad komik och svart humor.

Nyinspelning av den engelska miniserien med samma namn.

År: 1989
Robin Leach
Nitchie Barrett
June Gable

JoyRide

Shit vad bra Meryl är jämt! En rolig film med fina budskap i! Sevärd!

fridalala

Hahaha den här är så jäkla rolig. Meryl Streep är bäst och lyfter filmen precis som hon gör med alla filmer hon är med i. Sjukt kul och absolut sevärd.

hahahahaha, min kusin rekommenderade den här filmen, och herregud!! jag älskade den!

monica82

En bitter kvinnas hämnd, en feg make och en självupptagen och egenkär älskarinna. Den här filmen har allt! Fruktansvärt rolig men samtidigt så sorglig. Såg filmen första gången när jag var tio år gammal, men förstod redan då dess budskap. En mycket bra film!

Zenorbo

En helt underbar film, en film man ligger och kollar på om och om igen och känner igen sig i Rose och inser att alla män är svin! Visst det är en B-film, tattiga skådespelare, (förutom Meryl Streep som är helt underbar!) men der ändrar inte det faktum att den är helmysig!

Pojken

Det här är den bästa komedin tillsammans med "Garp och hans värld" och "Nine To Five". Den här filmen är fullkomligt underbar och är värd en väldigt stark femma!

pillan

En bra ,rolig film som måste ses.

En hondjävuls liv och lustar (1986)