Air Force One

Handling: På väg hem från ett besök i Ryssland överraskas presidentens välfyllda jumbojet av ett gäng hänsynslösa terrorister. Presidenten, spelad av Harrison Ford, är tänkt att användas i utpressningssyfte för att uppnå kaparnas mål. Men som f d elitsoldat tänker presidenten inte låta sig hunsas. USAs regering skickar dessutom upp sitt luftförsvar när planet närmar sig kusten. När det sedan inte går riktigt som terroristerna tänkt sig blir läget mycket kritiskt, för många fler än presidenten.

År: 1997

Jürgen Prochnow
Donna Bullock
Michael Ray Miller
Carl Weintraub

Det här är en riktigt actionspäckad film med hög underhållningsnivå. Gary Oldman som den fanatiske terroristen är helt klart bäst. Harrison Fords insats är mer diskutabel. Innehåller en del standardklyschor, men det står man ut med ganska bra.

Cool film. Mycket tack vare en lysande Gary Oldman! Jag ser den här filmen om och om igen mycket tack vare honom. Han är så otroligt grym som terrorist!

manne747

Haha, en film som får sympatierna att hamna hos kommunisterna kan ju knappast va någon vidare... Sen är de dessutom helt orealistiska karaktärer, även om Oldman gör sin värdelösa terroristkaraktär bättre än vad som borde vara möjligt. Denna hade väl hamnat på minuspoäng om inte Oldman vart med?

Spännande, mycket action och helt orealistisk drama, bra underhållning betyg svag 4:a

Alkvettern

Klassisk amerikansk action med en lagom dos patroatism. Ford stabil som vanligt.

Christiian2

Godkänd faktist men inge jag ser om.

den här va okej film som har väldigt lite charm i...oldman och ford va dem enda som va bra i filmen

Sweet_Jenny

Mycket bra film, rekommenderar!
En film om terrorister som kapar ett plan. Finns många sådana amerikanska filmer men Harrison Ford är alltid en bra skåespelare. Sevärd!

BlackHawk

alldeles för amerikansk, amerikansk, amerikansk...

truls

Spännande film och hyffsat bra story. I helhet tycker jag att det var en 4:A :D