Imse vimse spindel

Handling: En livsfarlig spindel från djungeln transporteras av misstag till en liten ort i USA. Den parar sig med en lokal spindel och snart invaderas hela samhället av spindlar...

År: 1990

Garette Ratliff Henson
Marlene Katz

Copyright Buena Vista Pictures

Sofia92

Den här var riktigt längesen jag såg men läskig är den, även om man gärna hade fått spinna vidare lite mer på spindelgrejen och överraskat med nåt man inte hade väntat sig. Jag är inte rädd för spindlar i vanliga fall, men filmen lyckas ändå göra mig äcklad och mot slutet kändes det som spindlarna satt på mig, uahh...alltså lyckas man med att skrämma i alla fall.
Skådespelarna gör bra ifrån sig och vad jag kommer ihåg finns det inga större missar.

Nagai

Aha! denna filmen minns man från sin barndom, jag blev skrämd..

"thus did i recive "Arachnophobia".."

idag är jag inte lika skrämd av spindlar.. fobin är borta med andra ord...

I slutet blir det ändå komisk med tanke på att general spindeln ( i närbild) ser ut att vara en gummi spindel..
De små spindlarna är ju ändå ganska gulliga.. och ofarliga (på riktigt)..
Man kan fråga sig varför de inte använde samma spindelsort.. istället för två olika??

musiken är bra,
filmen är spännande och rolig då och då.

Sofia92

En bra och små läskig klassiker.

Jag har själv lite fobi för spindlar, så denna rulle var faktiskt ganska läskig.

Crocodile

Bra men jag trode att där skulle vara ett par st jätte spindlar det fanns bara tusen tals små spindlar.
Effekterna var godkända men dem kunde ha gjort det lite bätre tycker jag.
Skådespelarna var mycket bra.
Handlingen var lite trokig i början men annars var det helt Ok.
Ljudet var bra och det var musiken också.

Eeeeeeewwww..!! Varning! Om du inte gillar spindlar så ska du vara försiktig med den här filmen. Din fobi kan förvärras. Jag tycker spindlar är lite creepy och här kröp dom verkligen överallt! Riktigt ryslig film!

Noone_

Den var helt ok.