I skuggan av Bronx

3,8

Handling: Calogero växer upp i Bronx i början av 1960-talet. Han fascineras av den lokala maffian, men förbjuds att ha något med den att göra av sin hederlige far, Lorenzo. Men maffiabossen Sonny tar Calogero under sina vingar och lär upp honom till en riktig gangster.

År: 1993

Joe D'Onofrio

k510i

love! jag älskar denna underbara film!<3

sötast__

jag tycker att denna filmen i skuggan av bronx är en jätte bra film och därför ger jag betyg 5 för att det är en perfekt bra film för miiig=)

Ett starkt, intressant och mycket välgjort drama med ett intelligent manus. Robert De Niro gjorde med denna rulle en imponerande regidebut.

En riktig toppen film.Den har ett mycket fashinerande och spännande manus,som leder till bra betyg på handlingen.Effekterna i filmen är okej samt fotot i filmen.Skådespeleriet i filmen har riktigt starka innsatser.Då innriktar jag mig mest på Robert De Niro som spelade utmärkt i sin roll.Annars var filmen mycket bra samt spännande då och då.Riktigt bra film för sin genre tycker jag,det är ju en helt klart sevärd film.Det får bli en fyra utan tvekan.

Dan banan

I skuggan av bronx sticker inte ut på något sätt, det finns inget som det riktigt glännser om i filmen. Visst är skådespelet bra på några håll och manuset rätt så kryddat ,men inget speciellt som sagt. Men ändå så ligger det något över filmen och jag måste nog ta i och ge I skuggan av Bronx en fyra. Jag gillar den.

Social__Distortion

Mycket bra film. stark berättelse och bra skådespelare.! Stark 4.a

Raffset

En bra gangsterstory, bra skådespelarinsatser..