Scooby-Doo 2: Monstren är lösa

2,2

Handling: I sitt nya äventyr kämpar Scooby och det övriga i Mysteriegänget mot en namnlös maskerad skurk, som planerar att ta över staden Coolsville.

Detta tänker han göra genom att skapa kaos med hjälp av en monstermaskin, som frammanar Mysteriegängets klassiska fiender, som exempelvis Svarte Riddaren och Voltspöket.

Under tiden bevakas gängets försök att lösa gåtan av den outtröttliga undersökande reportern Heather Jasper-Howe, tillsammans med Coolsvilles museiintendent Patrick Wisely. I bakgrunden lurar också den elake Jeremiah Wickles...

Regissör: Raja Gosnell

Chris Gauthier
Peter New
Morgan Brayton

torulf

Den här liksom ettan är en massaker på den klassiska teknade Scooby Doo. Grundkonceptet missas och specialeffekterna är viktigare än story. Mitt tips är att titta på ett gäng gamla teknade Scooby Doo från tiden innan den löljliga lilla hunden Scrappy Doo dök upp.

Elysium

Usch...den här filmen är inte alls bra. Usla skämt, och väldigt långtråkig. Jag är glad att jag inte såg den här på bio!

Hanes

Likadan som ettan, varken bättre eller sämre. Taffligt animerad och humorna är mest inriktad till dom yngre. Svag tvåa..

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Något sämre än ettan. Fortfarande visst underhållningsvärde. Och Velma, jösses va hon är snyggare än Daphne!

Små underhållande och godkänd film. Scooby-Doo funkar bäst i tecknat.

IWantItThatWay

Scooby och Shaggy är de enda som är roliga här! Men de andra i gänget kan vara lite fräna när de slåss mot skurkarna. Annars tycker jag att filmen är lite tjatig med alla monster hela tiden.

nämen nä, ännu sämmre en första filmen...huaaa underkänd japp absolut. Får en 1:a

Den är bra och rolig men inte bättre än ettan så en stark trea

bra barn film men jag har aldrig varit så spesielt förtjust i scooby doo ! men det är kända skådespelare i !

Milla86

Okej barnfilm, även om Scooby Doo är bäst som tecknad! Kul handling där man inte riktigt vet vem som är skurk från början. Bra att de blandar in några allvarliga inslag också, som kärlek och dåligt självförtroende.

Scooby-Doo (2002)
Scooby-Doo: Nu börjar mysteriet (2009)