Secret Window

Handling: Trots att bestsellerförfattaren Mort Rainey (Johnny Depp) är väl medveten om att han borde sitta vid sin dator och skriva ännu en bok - eller åtminstone gå ut med sin trogna hund Chico på en promenad längs den pittoreska sjön, där hans hus är beläget, tillbringar han istället bortåt femton timmar om dygnet med att slöa på sin favoritsoffa.

Rainey befinner sig nämligen mitt uppe i en smärtsam skilsmässa och allt som har med den att göra känns obehagligt. Det har resulterat i att han drabbats av en författares mardröm, nämligen total skrivkramp.
När alltsammans känns som mest hopplöst, får Rainey en dag besök av en till synes egendomlig främling vid namn John Shooter (John Turturro). Han anklagar i hotfulla ordalag Rainey för att ha plagierat en novell, som han påstår sig ha skrivit och kräver nu upprättelse.

Rainey hävdar bestämt att han är novellens rätte upphovsman och avvisar bryskt främlingen, som han dock inte sett för sista gången...

Regissör: David Koepp

Bronwen Mantel
Elizabeth Marleau
Kyle Allatt
Richard Jutras

Gissade att den baserades på en bok av Stephen King innan jag fick veta att den faktiskt gjorde det, för jag kände igen en del grepp från några av hans andra böcker/filmer. Johnny Depp är strålande - det här är hans obehagligaste roll hittills! Det var vissa oklarheter både i början och slutet som inte fick någon förklaring, men filmen är ändå väldigt bra. Men det var bara det jag väntade mig av både min favoritförfattare och min favoritskådespelare.

Snygg, men förutsägbar Stephen King-historia. I grund och botten är berättelsen originell då King skrev den för länge sedan och hade den filmats för tio år sedan hade den varit mycket oförutsägbar. Fin thrillerstämning rakt igenom, Depp spelar mycket bra och filmen har egentligen inga fel förutom att det känns som man sett det förut. Klart sevärd!

Levish_

Depp ger en sån stämning till filmen att det är otroligt. Han är en fantastiskt stark skådespelare, och man kan se honom i vilka roller som helst, även som i denna, en avdankad författare som trakasseras av en främling. Bra film, verkligen. Egentligen till 95 % tack vara Depp.

Noisome

Riktigt bra film som utvecklar sig på helt andra sätt än man förväntat sig. Johnny Depp är bra, som oftast.

Angelus

En jävligt bra stphen King film med bl.a. den gudomligt duktiga skådespelaren Johnny Depp och John Turturro, mycket spännande handling, mycket bra skådespeleri, snyggt foto och vackra scner och miljöer,även med det ganska så väntade slutet är filmen värd sin femma

Var osäker på vad jag skulle tycka om denna film, hört både bra och dåliga saker. Men nja, detta var väl inget vidare. Sammanfattningsvis en seg och skum film som försöker vara något den inte är. Godkänt, men då är jag nästan snäll..

crack_of_dawn

Detta är en film de lyckats bra med. -man blir rädd, den är oförutsägbar och skådespelet klaffar.

En bra och skrämande film. Väldigt speciel och satte igång tankarna. Får en 4:a av mig

Jag hade större förväntningar på den men blev lite besviken faktiskt men är de stephen king så här de

Riktigt spännande och oförutsägbar film. Depp är helt lysande i huvudrollen.