Eight Legged Freaks - Jättespindlarna anfaller

2,4

Handling: I ett litet gruvsamhälle i USA hamnar en gifttunna i ett vattendrag. Detta gift får några spindlar att växa jättemycket. Och nu nöjer de sig inte med flugor...

År: 2002

Matt Holwick
Jane Edith Wilson
Jack Moore
Roy Gaintner

Väldigt lyckad hyllning till alla 50-talsklassiker på liknande tema. Jag hade riktigt roligt och det är bra gjort. Stark trea!

DuskBringer

Påminner lite om Dawn of the Dead, med undantaget att antagonisterna i denna film utgörs av spindlar och inte zombies. Den är dessutom betydligt sämre i alla aspekter. Lite smått underhållande är det bästa jag kan säga om Eight legged freaks.

Enligt mig är det här egentligen varken skräck eller komedi. Visst uppfyllde spindlarna sitt syfte i det avseendet att de gjorde mig illamående, men några skrämmande eller roliga scener finns faktiskt inte att få. Tycker mig också ana en aningen överarbetad bakgrundshistoria - den skvallrar om en komplicerad intrig men förklaras aldrig närmare.

Ajice

Rolig men egentligen inte särskilt bra.

En bra film som funkar i nästan alla sammanhang.

Cameron_84

uhm.. nääää.. slöseri med tid både för dom som gjort filmen å dom som ska se den ..

En rolig och små skrämmande film.

Natta or Tattis

ÄNTLIGEN VET JAG VAD DEN HETER!! =) Helt okej.. Såg inte slutet för att mamma stängde av tv:n när jag låtsades sova =/

Faktiskt en ganska underhållande skräpfilm.
Bästa scenen var när hoppspindlarna attackerade killarna på mc.

Film-n

Den är ganska löjlig men ändå rolig att se på. En av de bättre jätte-mutant-kryp/monster filmerna.