Gilbert Grape

3,9

Handling: Gilbert Grape bor i Endore, en amerikansk småstad. Att bo där är som att dansa utan musik, säger Gilbert. Livet verkar gå honom förbi och det känns som om han skulle ta hand om sin utvecklingsstörda bror Arnie för evigt. Men så en dag kommer Becky till Endora och Gilbert hamnar i andra tankar.

År: 1993
Susan Loughran
Robert B. Hedges

Sid

Cammie

Gilbert Grape är en söt film om Gilbert, bra spelad av Johnny Depp. Han - och alla andra skådespelare - överglänses dock med råge av Leonardo DiCaprio, i hans kanske bästa roll någonsin. Filmen är söt och allvarlig, med ett fint slut.

Wookad

Lasse Hallströms mysigaste film, älskar den. Kanske till och med den mysigaste och sötaste filmen någonsin, man blir så glad inombords av att se den, men samtidigt så ledsen. Man vill vara där, man vill känna Arnie och Gilbert, så underbara människor.

Leonardo DiCaprio gör sin bästa roll någonsin som utvecklingsstörda Arnie och Johnny Depp briljerar. Vyerna är från de vackra slättlandskapen i centrala USA, vilka hör till mina favoritmiljöer.

Även om filmen inte är så sorglig i sig så grät jag floder efter att ha sett den; musiken, miljöerna och skådespelarna i en mix som berör djupt.

Hallström är och förblir kung!

Mikael

Imponerande skådespel av Leo!

Ajice

Leonardo DiCaprios bästa roll - även om han gjort en del bra, så fan - best shit ever ^_^

heroin

Tråkig, tråkig, tråkig!
Innehållsfattig, men den har sina ljusglimtar.
Leonardo diCaprio imponerar väldigt mycket här! Detta är hans livs roll.
Det är ingen feel good-rulle, dyster stämning och tragiska levnadsöden. Moderns öde är väl det värsta.
Leo gör filmen bra, i övrigt är det otroligt seg, som tre år gammal knäck ungefär.

Antonlikemovies

Känslosamt drama.
Stark 4a!

Life_is_so_blue

Helt okej film, den hade en bra handling men lite sorgqlig.

malinedwardsson

Mycket gripande film regisserad av underbara Hallström, och Dicaprio är FANTASTISK i sin roll som Gilbert.

Det här är den bästa i triologin, fast så är ju jag inte jätteförtjust i filmerna annars. Men denna var den som var mest spännande och innehöll mest action!