Kill Bill - Volume 2

Handling: Efter att ha avverkat de första två på sin dödslista, fortsätter The Bride sin jakt på hämnd. Tre personer återstår på listan; Elle Driver, Budd och, sist med inte minst, Bill...

Saker och ting kompliceras dock när The Bride får reda på att hennes dotter, som hon trodde var död, fortfarande lever...

Regissör: Quentin Tarantino

Laura Cayouette
Larry Bishop
Sid Haig

manne747

Det som gjorde Pulp Fiction så underbar, Down To Earth-känslan, dialogerna, karaktärerna är helt bortblåsta här. Filmen experimenterar inte bara med en orealisitsk handling och slagsmålscener, den har filmats på ett mycket speciellt sätt och det slår inte vidare väl ut. Välkoreograferad japansk action har i och för sig aldrig varit min grej riktigt, gillar man det hade betyget kanske blivit högre. Men jag har svårt att se den är som mer än godkänd.

Rhymr

Ruskigt bra film, man känner att Tarantino inspirerats av klassiker som "för några få dollar mer", en del av musiken kändes till och med igen från en av clintan-klassikerna. Filmen kan nog vara lite obehagligt kall för den känslige men som luttrad filmälskare njuter man av varje ögonblick. Slutet är så raffinerat och skönt det bara kan bli!

BeckyLou

Lite av en besvikelse. Nar inte upp till samma niva som ettan utan den här känns alldeles för lang med ett väldigt svagt slut.
Dock finns det helt fantastiska scener. Trailerscenen med Daryl Hannah är nagot av det coolaste som gjorts och utan den hade det blivit en svag tvaa.

Shcookie

Med lite mer action, hade denna fått en lika stark femma som ettan, men det får istället bli en svag femma, men en femma ändå. Precis som ettan, är den visuellt snygg (men inte riktigt som ettan var), karaktärerna är lika härligt överdrivna som i ettan... och dialogen är vad som kompenserar bristen av action och gör att även denna får en femma, för här är dialogen skarpare än någonsin, speciellt i slutkonfrontationen mellan The Bride och Bill.

Som sagt, en svag femma, men en femma ändå.

Antonlikemovies

Minst lika bra som Volume 1.
Rå och stenhård action med en lysande Uma Thurman.
David Carradine( R.I.P )gör det också bra som ärkefienden Bill.
Man behöver bara se 10 minuter av filmen för att vara säker på att det är Tarantino som har både skrivit manuset och regisserat filmen.
Klar 5a

Fortsättningen är mist lika bra som första filmen.

verkligen så mycket dåligare än ettan.. orka

heroin

Inte lika stark som ettan, men likväl ett värdigt avslut på Kill Bill-serien som är spännande och med mycket bra skådespelare.
Se den.

Klart bättre än föregångaren, dock sämre än jag förväntat mig. Stark tvåa.

ettanj va ultravåld den här e mer filosfisk av sej vilket dock inte funkar till 100% och det e synd..jag såg båda filmerna på raken

Filmen är både i färg och svartvit

Kill Bill - Volume 1 (2003)